Posts

Showing posts from 2011

>>dasar ku memilih mu>>

Image
aku memilih mu kerna aku cintai mu.. cinta ku bukan sementara.. mungkin diriku sudah bersalah padamu.. mana mungkin daya ku menolak cinta ini.. kini aku mencintai mu dalam diam.. dengan isyarat yang takkan pernah tertangkap ataupun difahami oleh pancaindera.. aku tahu memiliki rasa ini adalah satu kesalahan.. mana mungkin aku sepadan dengan insan sepertimu.. namun mana mungkin insan kerdil seperti ku  berdaya untuk menolak apa yang telah ditakdirkanNya untukku Kini DIAM menjadi cara terbaik untukku mencintai mu.. kerna dasar ku memilihmu kerna aku mahu yang terbaik untuk diriku dan dirimu..
aku akan tersenyum untuk insan yang aku sayang aku tidak mahu menangis di depan mu  kerna aku tidak mahu engkau merasa sakit seperti ku
**mode: aku tak boleh study even dh seminggu lebih kuliah untuk semester ni tamat selagi ada yg kecamuk dlm hati aku..selagi tu lah aku post ntah ape2 ni.. sbb aku ade blog jer.. senyum..menangis..sume depan laptop.. kalau laptop ni boleh cakap.. mesti die kate.. "BORING AKU TENGO…

>>tatkala dia tiada

Image
aku sebak memikirkan hubungan yang suram ini...
menangis aku membaca artikel dr blog2 hari ni... aku begitu merindui tatapan muka mu.. biarpun aku hanya memandangmu sekilas pandang. kerna hanya dirimu belahan jiwa ku..pelengkap di dunia..
tatkala aku membacanya...titisan air mata membasahi pipi..
Suatu hari seorang penceramah terkenal membuka seminarnya dengan cara yang unik.
Sambil memegang wang RM100, dia bertanya kepada hadirin,

“Siapa yang nak duit ini?”.

Kelihatan ramai penonton angkat tangan menunjukkan ramai yang minat.

“Saya akan berikan ini kepada salah seorang dari anda , tapi sebelumnya perkenankanlah saya buat ni dulu.”


Dia berdiri mendekati hadirin. Wang itu diramas-ramas dengan tangannya sehingga renyuk.
Lalu bertanya lagi,

“Siapa yang masih mahu duit ini?”
Jumlah tangan yang mengangkat tak berkurang.

“Baiklah,” jawabnya,

“Apa jadinya bila saya melakukan ini?”

Ujarnya sambil menjatuhkan wang itu ke lantai & melenyek-lenyekkan dgn kasutnya. Meski masih utuh, kini wang itu jadi am…

>>Allah.banyak nya dugaan...

Image
“ Cinta yang membuah ranum di dasar hati, Menciptakan kemanisan pada jiwa setiap insan yang merasa, Namun tanpa baja..tanpa dijaga, Akar yang kukuh juga bisa rapuh, Andai batang yang tebal jua menyembah bumi,

Kenangan hidup

Kenangan Hidup (TEKAN UNTUK DENGAR) Mungkin ku hanya menyesal saat kau pergi Tapi ku terlanjur bekata Meski ku hanya relakan segalanya pergi Hatiku tertinggal di sana Ku minta kau kembalilah di hatiku Kembalilah Tak dapatkah kau artikan Penyesalan untuk yang terdalam Hanya untuk dirimu Semua terucap di saat ku gundah Meski ku hanya relakan segalanya pergi Hatiku tertinggal di sana Ku minta kau kembalilah di hatiku Kembalilah Tak dapatkah kau artikan Penyesalan untuk yang terdalam Hanya untuk dirimu Semua terucap di saat ku gundah Penyesalan untuk yang terucap Memilih tak berkata Akhirnya ku butuh dirimu Ku minta kau kembalilah di hatiku Kembalilah Tak dapatkah kau artikan Penyesalan untuk yang terdalam Hanya untuk dirimu Semua terucap di saat ku gundah Penyesalan untuk yang terucap Memilih tak berkata Akhirnya ku butuh dirimu

Zahir tak terucap

ZAHIR TAK TERUCAP (tekan untuk dengar) Nyata bukan khayalan
Apa yang aku alami
Kau menjelma setelah menghilang
Kini berdiri di lamanku

Teramat getir keadaan ini
Nak kubiarkan tak sampai rasa di hati
Andai kusambut itu bererti
Berdosanya diriku ini

Aku terpaksa kuburkan
Walaupun kasihku ada
Harus kuterima hakikat
Dia masih memerlukanmu

Nyata bukannya khayalan
Apa yang aku alami
Kau menjelma setelah menghilang
Mengharap suatu yang tak mungkin

Terbongkar kini
Yang dulu terkunci
Namun semua itu
Sudah tak bererti
Silapnya kita saling memendam
Sukar meramal perasaan

Aku sememangnya ada
Menyimpan kasih padamu
Cuma zahir tak terucap

~~~~~~~>>>>>>>>

LAGU KETIKA INI (tekan untuk dengar) Kenapa cinta kita Selalu saja diduga Bagai ada tak merestu Kita berdua bersatu
Atau mungkin kau dan aku
Ditakdir untuk berpisah Walaupun melawan arus Kita berdua bersatu
Seringkali ku mendengar
Patah tumbuh hilang berganti Tetapi ku tidak mahu Cinta selain darimu Jika denganmu salah Ku tak mahu yang benar Jika denganmu rebah biarlah ku tercalar Walau dilanda badai Ku sanggup kerna ku mampu Kita berdua bersatu Jika denganmu kabur Ku tak mahu yang jelas Jika denganmu hanyut Biarlah aku lemas Walau dilanda ribut Ku sanggup kerna ku mampu Kita berdua bersatu Seringkali ku mendengar Patah tumbuh hilang berganti Tetapi ku tidak mahu Cinta selain darimu Jika denganmu salah Ku tak mahu yang benar Jika denganmu rebah biarlah ku tercalar Walau dilanda badai Ku sanggup kerna ku mampu Kita berdua bersatu Jika denganmu kabur Ku tak mahu yang jelas Jika denganmu hanyut Biarlah aku lemas Walau dilanda ribut Ku sanggup kerna ku mampu Kita berdua bersatu


**aku menunggu biarpun sakit**

_interesting_math_love_

(sqrt(cos(x))*cos(200 x)+sqrt(abs(x))-0.7)*(4-x*x)^0.01, sqrt(9-x^2), -sqrt(9-x^2) from -4.5 to 4.5 


[MATH_LOVE]
copy ayat math ni..n then, paste untuk google search..
interesting..math..


word to remember today n ever....

Tak minta yg SOLEH ,sebab saya pun tak lah SOLEHAH sgt... Tak minta yg bergelar USTAZ, sebab saya lg jauh utk bergelar USTAZAH...
Nak minta yg KAYA, saya pun TAK KAYA, hanya sekadar apa yg ada... Nak minta yg HENSEM, saya tak la CANTIK sgt, sekadar hamba sesempurna kejadian yang ALLAH ciptakan... Nak minta yg BERPANGKAT, saya hanya seorg HAMBA...
Cukuplah sekadar yg MEMAHAMI dan MENERIMA ku seadanya ... Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama2 mencari jalan ke Syurga apabila bahtera di layar dan masjid di bina... Cukuplah yang sama2 saling MEMBANTU dlm susah dan senang mengharungi lautan dunia....






aKu bERseRaH

Image
ketakutan..fobia...trauma...
tidak semua manusia mengalaminya..
mungkin sesiapa yang mendengarnya hanya memikirkan sesuatu yang remeh..
bukan semua manusia yang dapat memahaminya..
SEBAB..tidak semua manusia yang mengalaminya..
aku singkap apa yang aku alami..
fobia..trauma..takut..sedih..
tidak siapa yang faham..
mungkin diri ini terlalu naif untuk berbicara sesuatu kebaikan..
manusia sering alpa akan diri sendiri..
memikirkan kesenangan dan kebaikan diri sendiri..
tanpa memikirkan kesusahan orang lain untuk menggapai kebaikan itu..
hanya cinta pada diri sendiri dan pada Pencipta menguatkan apa yang dibuat..
jika aku lelah di perhentian ketakutan, maka aku kalah..
jika aku rebah di jalan kesusahan, maka aku lemah..
jika aku mati di lorong kealpaan, maka aku susah..
ku mohon pada-Mu..
jangan ditarik apa yang Engaku berikan pada ku sekarang..
sesungguhnya aku redha apa yang terbaik untuk diriku dan diri nya..

apa artinya cinta

☻/ن٥ﻻ ﻉ√٥ﺎ ٱ
/▌
/ \
Tiba-tiba engkau ada Kemudian engkau hadir Laksana kerdil ku memeluk Lihat aku lebih dalam Di matamu ku melihat Ada cinta yang tersirat Sirami hati merebak Barangkali aku salah Ku terdiam bukan bisu Tahu engkau besar malu Tutupi rasa gelisah Biar saja waktu nanti Yang menikmati kisah ini Bersamamu aku senang Belum juga kah kau menyadarinya Akulah yang pantas untuk kau cintai Di bawah langit biru aku bersumpah Diriku tanpamu apa artinya cinta Arti cinta ini sudah menelan waktuku Siang malam hanya untuk pikirkan engkau Sejuta kali aku berani bersumpah Diriku tanpamu apa artinya cinta Biar saja waktu nanti Yang menikmati kisah ini Bersamamu aku senang Belum juga kah kau menyadarinya Akulah yang pantas untuk kau cintai Di bawah langit biru aku bersumpah Diriku tanpamu apa artinya cinta