Lagu2 Pengakap....

setiap kali cmping..ape yg paling aku tunggu ialh Malam Pengakap..
pernah sekali tu, jurulatih cakp..camping kali ni xpyh buat malam pengakap..
xbest lah mcm tu..ramai lh p pujuk ni..last2..jurulatih cakap, menu makn malam ni adalah ikan kering..
ape lagi...kawan aku..Pete a.k.a hafiz (tidow mati) p cri ikan kering...aku p lah masak ikan kering feveret jurulatih aku tu...letak cili api banyak2..bior berasap telinga...lastly, aku sakan menari n berjoget malam tu..
tq 4 en. fadzil selaku jurulatih yg banyak bagi sokongan n tunjk ajar kt aku..tunjuk ajarku sifu..huhu
aku sayang gile kat pengakap ni..sayaang kat kelana2 ni..sue, pika, pete, nuar, amard, kak ina d lain2 lah...

KALAU RASA GEMBIRA

Kalau rasa gembira, tepuk tangan,
Kalau rasa gembira, tepuk tangan,
Kalau rasa gembira begini la caranya,
Kalau rasa gembira, tepuk tangan.

Petik jari,
Cubit peha,
Hentak kaki,
Kata horey,
Buat semua

DISINI DISANA

Di sini senang,
Di sana senang,
Di mana-mana hatiku senang,
Di sini senang,
Di sana senang,
Di mana-mana hatiku senang,
La....la....la....la.....la.....

YIPI YAI

Yippi ya...ya..ya…
yippi ya…
Kami pilih PENGAKAP saja,
Siang jadi kenangan,
Malam jadi impian,
Cintaku semakin mendalam

Di sini kita berkumpul

Di sini, di sini kita berkumpul,
Di sini, di sini kita berkumpul,
Salam, salam,salam,salam, salam, hoi…
Here we're, here we're Here we're again,
Here we're, here we're Here we're again,
Hello, hello, hello, hello, hello, hoi...
Cai ceni, cai ceni wama chai cehe ni,
Cai ceni, cai ceni wama chai cehe ni,
Auma, auma,auma, auma, auma, hoi…
Engapo, engapo, engapo ring ghe
Engapo, engapo, engapo ring ghe
Manikam, manikam, manikam, manikam, manikam, hoi…

SALAM KABARE

Salam kabare, salam kabare,
salam.......salam,
Riang ria, riang ria,
Salam.......salam
Tinggal kawanku, tinggal kawanku,
Tinggal....tinggal,
Berjumpa lagi, bertemu lagi
Selamat tinggal.......

KODOK NGOROK


Kodok Ngorok ...kreketok...kreketok...
Di pinggir kali....kreketek....kreketek...
Lalu jatuh....kreketok....kreketok....
Terus mati....kreketek....kreketek.....

BERTEMU DAN BERPISAH

bertemu dan berpisah adat manusia biasa
hilang dimata taoi dihati tidak lupa
berdoalah agar kita aman dan sentosa
semoga berjumpa lagi di lain masa

RASA SAYANG

RASA SAYANG HEY…
RASA SAYANG… SAYANG… HEY,
EH! LIHAT NYONYA JAUH…
RASA SAYANG… SAYANG… HEY,

SAYA INI ORANG DAGANG,
DATANG KESINI MENGHIBUR SEMUA,
SAYA UCAPKAN SELAMAT DATANG,
MARI KITA NYANYI BERSAMA.

TINGGI-TINGGI SI MATA HARI,
ANAK KERBAU MATI TERTAMBAT,
SUDAH LAMA SAYA MENANTI,
BARU SEKARANG SAYA MENDAPAT.

KUDA KECIL KUDA KERETA,
KUDA BESAR KUDA TUNGGANGAN,
MASA KECIL BERMAIN MATA,
SUDAH BESAR JADI TUNANGAN.

KALAU PADI KATAKAN PADI,
JANGAN SAYA TERTAMPI-TAMPI,
KALAU SUDI KATAKAN SUDI,
JANGAN SAYA TERNANTI-NANTI.

SUNGGUH BANYAK BINTANG DI LANGIT,
BULAN JUGA YANG BERCAHAYA,
SUNGGUH PUN BANYAK GADIS YANG MANIS,
NONA JUGA DIMATA SAYA.

SUDAHLAH KITA BERSUKARIA,
SAMPAILAH MASA KITA BERPISAH,
TERIMA KASIH KEPADA SAUDARA,
AMPUNKAN SAYA APA YANG SALAH.

ATAS RUMPUT

ATAS RUMPUT ADA RUMPUT,
BUKIT CANTIK TAK PERNAH LIHAT,
BUKIT ATAS RUMPUT…
RUMPUT YANG HIJAU…
HEY... RUMPUT YANG HIJAU,
EOEO…

ATAS BUKIT ADA POKOK,
POKOK CANTIK TAK PERNAH LIHAT,
POKOK ATAS BUKIT…
BUKIT ATAS RUMPUT…
RUMPUT YANG HIJAU,
HEY… RUMPUT YANG HIJAU,
EOEO…

RUMPUT
BUKIT
POKOK
DAHAN
RANTING
DAUN
SARANG
TELUR
BURUNG
JAMBUL
KUTU
KUMAN

CHAN MALI CHAN

CHAN MALI CHAN OH HOI…
CHAN MALI CHAN OH HOI…
CHAN MALI CHAN…
KETIPUNG PAYUNG…

DIMANA DIA ANAK KAMBING SAYA,
ANAK KAMBING SAYA SEDANG MAKAN KELEDEK,
DIMANA DIA CINTA HATI SAYA,
CINTA HATI SAYA JALAN TERKEDEK-KEDEK.

DIMANA DIA ANAK KAMBING SAYA,
ANAK KAMBING SAYA DI BAWAH POKOK SENTUL,
DIMANA DIA CINTA HATI SAYA,
CINTA HATI SAYA SI GEMUK GEDEMPUL.

DIMANA DIA ANAK KAMBING SAYA,
ANAK KAMBING SAYA DI LADANG TEBU,
DIMANA DIA CINTA HATI SAYA,
CINTA HATI SAYA YANG PAKAI BAJU BIRU.

DIMANA DIA KAMBING TUA SAYA,
KAMBING TUA SAYA YANG SUDAH TINGGAL GIGI,
DIMANA DIA CINTA HATI SAYA,
CINTA HATI YANG SUDAH TINGGAL PERGI.

GING GANG GOOLI

GING GANG GOOLI GOOLI WATCHA HEY
GING GANG GOO… GING GANG GOO…
GING GANG GOOLI GOOLI WATCHA HEY
GING GANG GOO… GING GANG GOO…

HEYLA… HELLA SHEYLA… HELLA SHEYLA… SHEYLA HO…
HEYLA… HELLA SHEYLA… HELLA SHEYLA… SHEYLA HO…

SHALLIWALI… SHALLIWALI… SHALLIWALI… SHALLIWAL…

OOMPHAM… OOMPAH… OOMPAH…


JINGLIN NONA

JINGLI NONA, JINGLI NONA, EU QUERE CASAR
JINGLI NONA, JINGLI NONA, EU QUERE CASAR

CASA NAO TEM PORTA QUE LAI LOGU PASSAR
CASA NAO TEM PORTA QUE LAI LOGU PASSAR

TEM CA NAO TEM, QUANDO TEM FALAR NOA TEM
TEM CA NAO TEM, QUANDO TEM FALAR NOA TEM

JINGLI NONA, JINGLI NONA, EU PODE SUPPORTA
JINGLI NONA, JINGLI NONA, EU PODE SUPPORTA

QUANDO BIBER COM LEMBRANCA FACIL VIDA LOGU PASSAR
QUANDO BIBER COM LEMBRANCA FACIL VIDA LOGU PASSAR


RUMAH DALAM HUTAN
Sebuah rumah dalam hutan,
Anak rusa tinjau di tingkap,
Seekor arnab berlari,mengetuk pintu,
Tolong… tolong… katanya,
Si pemburu nak tembak saya,
Marilah masuk ke dalam,
Bersukaria…



APUSE

Apuse ko -kon da-oo
ya - rabay  soron do vei-vei
Of lenso beni de-mo, beni - fa - say
Of lenso beni de-mo, beni - fa - say
Ara fa-bay, as-wa rak-wa
Ara fa-bay, as-wa rak wa

Selamat tinggal kawan, kita kan berjumpa lagi,
Selamat-ku doakan engkau  pergi,
Selamat-ku doakan engkau pergi,
Selamat jalan...... jumpa lagi,
Selamat jalan...... jumpa lagi.


MENDOLO-MEDOLO

Mendolo -medolo epa-pa paley paley
Mendolo - mendolo epa-pa paley paley
Ala dendang
Ala dendang,
Ala dendang,
Ala dendang,


TONG TONG TONG

Tong...tong...tong....tong,
Paki tong ki tong,
Ali mango, sasumba,
Ki bantung nadili ma-kuha,
A-kurai maha kuha,
A-kurai maha kuha,
Tong....tong...tong...tong.



APA GUNA KELUH KESAH

Apa guna keluh kesah (2x)
Pengakap tidak pernah keluh kesah
Apa guna keluh kesah

Susah itu tak ada gunanya
Buat apa susah (2x)
Susah itu tak ada gunanya

Ingat… ingat itu remember,
Jalan lupa itu don't forget,
Saya sayang kamu, I love you.
Hanya engkau, Only you.


TARIAN GAJAH

APABILA BUNGA KEMBANG BERSERI
SEEKOR GAJAH KELUAR MENARI
LENGGOK KE KANAN HEY
LENGGOK KE KIRI HEY
JEMPUT SEEKOR LAGI KELUAR MENARI
(DUA, TIGA,EMPAT DAN SETERUSNYA 


SAYONARA

SAYONARA, SAYONARA HINGGA BERJUMPA LAGI 2X
BUAT APA SUSAH 2X
SUSAH ITU TAK ADA GUNANYA
BUAT APA SUSAH 2X
SUSAH ITU TAK ADA GUNANYA
SAYONARA, SAYONARA
HINGGA BERJUMPA LAGI 2X

API SUDAH NYALA (lagu opening malam pengakap)

API SUDAH NYALA
KITA SUKA HATI
MARILAH RAMAI - RAMAI
MENYANYI (MENYANYI)
MENARI(MENARI)

SAYA PILIH PENGAKAP SAJA

HAPPY YE YE YE
HAPPY YE YE YE
SAYA PILIH PENGAKAP SAJA
SIANG JADI KENANGAN
MALAM JADI IMPIAN
CINTAKU SEMAKIN MENDALAM

SURANG GENI

(MALAYSIAN STYLE)
SURANG GENI, SURANG GENI
SURANG GENI  KAMALU, KANA VA, VA, VA
MALU, MALU, MALU
SURANG GENI KAMALU, KANAVA VA, VA, VA

(SRI LANKAN STYLE)
SURANG GENI, SURANG GENI
SURANG GENI  KAMALU, TENAVA
MALU, MALU, MALU
SURANG GENI KAMALU,TENAVA

DI SINI KITA BERKUMPUL

Di sini, di sini kita berkumpul,
Di sini, di sini kita berkumpul,
Salam, salam,salam,salam, salam, hoi..
Here we're, here we're Here we're again,
Here we're, here we're Here we're again,
Hello, hello, hello, hello, hello, hoi..
Cai ceni, cai ceni wama chai cehe ni,
Cai ceni, cai ceni wama chai cehe ni,
Auma, auma,auma, auma, auma, hoi…
Engapo, engapo, engapo ring ghe
Engapo, engapo, engapo ring ghe
Manikam, manikam, manikam, manikam, manikam, hoi…
Saya dari Malaysia suka hati,
Saya dari Malaysia suka hati,
Suka, suka, suka, suka, suka hati,
Saya dari Kuala Lumpur suka hati,
Saya dari Kuala Lumpur suka hati,
Suka, suka, suka, suka, suka hati

Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA