perjalanan hidup

terlalu banyak dosa yang dibuat tanpa disedari..same sperti hari biasa, mesti sebelum tidow atau pun terjaga dari tdor, aku terpikir, terlalu banyak tidak sempurna dan salah dalam diri aku..time pesta konvo ni, mungkin sesiapa yang bekerja n cooperate dgn aku, mintak maaf sangat2 sbb aku sgt pentingkan kesempurnaan. mungkin pernah termarah PP sendiri.tapi nk buat mcm mana, diri aku terlalu memntingkan kesempurnaan dalam melakukan kerja.even aku taw, mnusia sering melakukan kesalahn.tapi, Allah dh bagi banyak petunjuk kat mnusia untuk mlkukan yang terbaik..so, xsalah kan untuk aku melakukan yang terbaik..mungkin sesiapa yang xpernah kenal aku sebelum ni mesti cakap..ISH..NAD NI, KECOH..MACAM DIE PLAK KETUA..SURUH TU..SURUH NI..(reka ayat sendiri)..semua tu mungkin..tapi, cuma niat di hati aku, aku nak semua orang belajar..ape guna masuk pesta konvo ni..dberi title SEKRETARIAT KONVOKESYEN..UNIT TEKNIKAL DAN PERSIAPAN TEMPAT..tapi, ilmu dan xperince yg dpt hnya sperti perjlnn hdup biasa...aku cuba untuk pertahankan air mata aku untuk bende2 yang xpenting sbb aku taw..air mata itu hanya perlu tatkala aku sedar terlalu banyak dosa yang aku buat..selawat lah nad..hanya kau yang taw ape yang buat didunia ini..tatkala Allah yg judge diri ini..bukan orang lain..




Hadis diriwayatkan oleh Ibnu `Asakir yang maksudnya :
"Perbanyakkanlah oleh kamu ucapan selawat ke atasku kerana sesungguhnya selawat itu akan menjadi cahaya di dalam kubur dan cahaya di atas titian dan cahaya di dalam syurga



Akan datang hari, mulut dikunci, kata tidak ada lagi, akan tiba masa tiada suara, dari mulut kita, berkata tangan kita, tentang apa yang kita lakukannya, berkata kaki kita, kerana sahaja dia melangkahnya, tidak tahu kita, bila harinya, tanggungjawab kita, tangan kita, kaki kita, mulut kami, mata kami, Ampunkanlah dosa dosa kami ya Allah.


pikir..pikir...pikir...

dan terus terpikir..

group tech yng bnyk ajr aku bnde

suke sakan tapi beringat

termenung menunggu..

kerja banyak..tapi happy

Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA