scouting

'SEKALI PENGAKAP, SELAMANYA BERPENGAKAP'
bile duk renung, tilik, pikir dan kaji...ayat ni juz sesuai untuk orang yang betul2 gila berpngakap...
bukan ape...ramai budak2 pngakap or kelana ni, cakap bersemangat, sebut dengan riak muka yang yakin  ayat tu..
tapi...xpa..
aku dengan dunia aku..seminggu xg camping, kusut dh fikiran aku..sampai mak aku cakap.."klaw na xblik kmpung cuti sem kali ni, 6t blik umah, berkhemah lah depn pkok rambai kt tepi umah ni" (ermmmm..sampai hati)
huhu..tapi...pengakap ni bukan saje ikut 10 undang2 ni...
1- dipercayai
2- taat
3- berguna
4- bersaudara
5- berbudi
6- kasihkan binatang
7- menurut perintah
8- tabah hati
9- berjimat
10- suci fikiran, perkataan, perbuatan
Ada yg special untuk aku sorang je lah..PANDAI AMBIK HATI...huhu
pujuk punyer pujuk..dapt jgk aku p camping time cuti..i love u mak..huhu
alang2 dh dpt peluang..aku p mcm2 prgram..ade gak yg terlepas sbb tibe2 dpt call dr mak..
"amboi...bg betis nk peha...balik2...teman mak plak...camping dgn mak plak" huhu..
disebabkan pengakap ni Menurut perintah...aku pulng k kmpung...
at least gian nk p camping terlunas sudah..


my beloved friends...comey2 belake..


  cantik kan matahari dah nk beradu...sweet jer time cam ni..

                     sambil2 duk tunggu van..sempat duk posing kt pintu pgar


  b4 balik,of coz lah kena bergambar ramai2 dulu.memori oscarian


                    tak malu dah...best duk main kat pantai..lompat!!!


        pika, kak aina, aku, cah n kak nisa..best lah bile duk depn   kamera..n korang group mmsak aku yg terbaek..huhu..chicken chop..


    kak ina, kak nisa, kak aina, pika n katak kembung...huhu..sume xmndi lg ni..sume duk sembur perfume jer

       1 PANGKOR, 1 MALAYSIA, 1 PENGAKAP..satu hati...

i love u all..oscarians upsi are the best..wait 4 the next holiday...will be more precious memory

lagu yang paling best nyanyi dgn oscarian2 ialah masa bili..
nyanyi jer..xkisah sore aku mcm katak pnggil hujan pon...sambil tepuk paha kawan..huhu
lagu ni....mcm ni....


Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA