Posts

Showing posts from July, 2012

dear my students

Image
Dear my students...sekalian pelajar ku... seluruh pelajar.. > kamu semua boleh mendekati guru2 baru ni...kamu boleh rapat dengan mereka..cuma ingatlah.. kami tetap guru kamu > sesekali kami sayang kepada kamu...sesekali sayang tu buat kami sakit.. > bila cikgu suruh buat kerja...bila cikgu suruh bawak apa2 benda...Allah..kenapa begitu keras hatimu  kenapa begitu sulit untukmu...untuk ..dengar kataku..mengikut kataku > kadang-kadang rasa diri ni tiada hormatnya...kadang-kadang rasa diri ini hanya kawan tiada nilai guru di sisi mu > pelajar ku...cikgu tak pandai nak marah-marah, menengking...dan tak mampu untuk menangkat tangan untuk singgah di badanmu..apatah lagi menyakitimu.. > niat cikgu hanya satu, memanusiakan kamu.. > tak pandai tak pe..cuma jadilah manusia yang berguna...tak kepada cikgu, bergunalah kepada mak ayah kamu > pelajar ku...termasuk lah yang Danial, Badrul, Aisyah, Erin, Khauf, Umi, Huda, Rusydi...cikgu tak sampai hati nak marah anda semua...t…

datang lagi

Image
Allah...DIA datang lagi...cukup buat aku sakit...cukup buat aku takut.. DIA buat aku ingat...DIA buat aku lemah.. Allah...kerana DIA aku mati.. kerana DIA aku hilang jiwa mimpi DIA bukan yang aku mahu mimpi DIA bukan yang indah tatkala DIA datang, tiada yang sebenar di sisi ku aku mesti belajar untuk melawan DIA tidak berharap dengan semangat sebenar kerana semangat itu bukan selalu ada semangat itu juga bukan untuk ku seorang DIA yang aku benci akan aku lawan biar sakit sebab DIA sudah sebati dalam hidupku kerana DIA adalah sejarahku
: : : ~ aku tak berniat untuk menyakitinya ~
~ xdapat buat apa2 hari ini ~
~ terima lah baik buruk ku, kerana aku cuba untuk jadi lebih baik ~
~ tidak mungkin berlaku..tapi tidak mustahil ~
----> Allah...berikan aku kekuatan untuk menutup kelemahan ku (-.-)

cukup itu

Image
hanya mampu diam kerana tidak mahu dia bersedih biarkan dia buat apa dimahu semoga dia bahagia senyum dia cukup untuk buang tangisku hadir dia cukup untuk hidupkan semangatku cukup itu untuk aku : : akan ku tahan untuk itu kerana itu sudah cukup untuk ku pen off

no reason for this too...  i dont hope so : :

jangan menegur lagi

Image
tak mampu nak menegur lagi tak akan menegur lagi STOP STOP :
:
STOP : aku berhenti menegur kerana setiap teguran tidak bermakna dia tetap sama
mungkin dia gembira dengan hidupnya
mungkin dia biasa dengan helanya
dia bahagia dalam sengsara : : cikgu sakit sebab kamu cikgu lelah sebab kamu cikgu sabar sebab kamu : :  kerana cikgu sayang anak murid cikgu sekian
:
hanya berdoa

Takdir Humaira

Image
Takdir Humaira : : : jauh perjalanan bermula dari anak kecil mula mengenal rakan mula mengenal persahabatan mula mengenal hubungan  keluarga mahupun saudara :
:
:
setiap hari adalah sejarah tiada hari tanpa tragedi :
: suatu hari anak kecil belajar berjalan suatu hari budak budak mengenal tulisan suatu hari kanak kanak mengenal hubungan suatu hari kanak kanak dirembat kekusutan kerana manusia tidak mengenal hubungan kerana manusia tidak mengenal saudara kerana manusia tidak mengenal sahabat kanak kanak itu hilang pedoman tangisan melembutkan hati : : : :  kanak-kanak itu dibiarkan berlaku lagi disakiti lagi dibalunnya lagi diugutnya lagi sakit kanak-kanak itu sahaja yang rasa pedih itu kanak-kanak itu sahaja yang rasa : : :  berulang lagi kanak kanak itu berulang kali disakiti tiada kudrat untuk melawan tiada rasa untuk melayan tiada berani untuk meminta pertolongan kanak kanak itu merasa sendiri kanak kanak itu tahan sendiri : : : : kanak kanak itu menjadi remaja kanak kanak itu menj…

jangan melayan

Image
salam Ramadhan
lain orang lain ragam lain muka lain rupa lain mata lain rasa lain hati lain jiwa
tengok muka jangan ramal jiwa tengok gaya jangan ramal harta tengok harta jangan ramal budi tengok cara jangan ramal pekerti pandang seminit untuk berfikir sejam pandang sekilas untuk buat ramalam fikir lama untuk menetapkan ramalan
orang akan memahami ayat-ayat di atas dengan fikirannya sekiranya fikirannya tengah fikir tentang seseorang yang dekat dengannya maka, INDIVIDU itu yang akan jadi model tentang pernyataan tersebut sekiranya tukang sapu yang difikirkan maka tukang sapu itu akan dilabelkan sekiranya kekasih yang difikirkan maka kekasih yang akan dilabelkan tetapi untuk hari ini aku label dengan seorang guru hanya termenung di meja sudutnya hanya melayan jari nya mengalur di keyboard nya hanya membuka mulut untuk bersapa hanya menegur bila merasa tetapi sebenarnya pendiamnya itu berbisa buat hati manusia jadi gila buat jiwa manusia membara apa tak nya mengutuk dan menghina bukan mencaci atau mencela  cuma hari-ha…

Assalamualaikum

Image
Badrul suruh Danial kirim salam kat Khauf..

Khauf jwb " wa'alaikumussalam "

Sdgkan:-


Wa'alaikumussalam= selamat sejahtera ke atas KAMU
jadi salam Badrul kpd Khauf tak terjawab kan?sbb Badrul doakan salam tu kepada Danial. Sedangkan Danial tu orang tengah..

Manakala:-

Wa'alaika wa'alaihissalam= dan juga kepada KAMU dan juga kepada DIA selamat sejahtera.
Sebenarnya,jelas di dalam hadis nabi saw,nabi mengajarkan apabila salam itu disampaikan melalui posmen(org tengah) maka jawapan yg diberi kepada kiriman salam tu bukannya, 'waalaikumussalam' tapi.....


" wa'alaika wa'alaihissalam "
Maka salamnya terjawab.... ^_^
Indahnya islam...

Note: hukum memberi salam itu sunat,tapi menjawab itu wajib..jadi kalau salah jwab,bermakna MASIH BELUM JAWAB....


sekadar peringatan tidak pandai berbahas panjang ilmu yang saya dapat disebarkan kepada rakan-rakan agar kita sentiasa beringat

melompat

Image
sekiranya anda sedih..apa yang anda buat???                 ------> menjerit                 ------> nangis                 ------> tepon kawan 2 or 3 jam                 ------> ngadu kat pakwe @ makwe                 ------> ngadu kat mak                 ------> bagi ayat sedih kat facebook @ twitter
perkara yang aku rasa kite ptut buat  1st ----> kembali kepada pencipta kite                mungkin dengan baca Quran @ berdoa 2nd ----> cuba senyum...smile...                 senyum kan sedekah 3rd ----> buat perkara yang kite suka                 macam aku suke melompat                 aku juga suke makan                 mungkin korang lebih suke berjalan...shopping...merayap 4rd ----> berpegang pada prinsip..                 bersuka asalkan berpada                 mentang2 lah sedih..xpatut ler sampai pergi disko..                 buat perkara yang anda suka tetapi berpada-pada 5th ----> cinta pada diri sendiri                macam mana tu???        …

MENJAGA HATI

Image
dengan lafaz Bismillahirahmanirrahim...
Ya Allah.. Kuatkanlah aku... Beranikan aku... Kukuhkab semangatku.. Sesungguhnya hambamu ini tidak kuat... Insan yang hanya mampu mengikut apa yang ditentukan... Demi menjaga hati... Demi melawan perasaan.. Demi menjaga hubungan... Semua aku sanggup lakukan... kerana... Manusia sentiasa mahu yang terbaik Manusia sentiasa lemah Manusia sering telagah Manusia sering tidak berpuas hati mungkin Suatu hari aku akan sedar dan mungkin satu hari aku tidak akan sedar bahawa aku sedang menyakiti sakiti sesiapa yang mungkin aku tidak sedari Hanya doa aku lanjutkan Hanya penyesalan mengiringi setiap perbuatan sebelum lelapkan mata sebelum pejamkan mata sebelum perlahankan nafas sebelum kematian nafas Insyaallah akan ku bahagiakan semua meskipun hati aku terluka dan mungkin orang terasa Amin...Ya Rabbal al amin sesungguhnya aku merindui saat itu
demi menjaga hati di sini hati di sana mungkin terluka demi menjaga hati di sana di sini juga terasa Demi Allah Ak…

K.A.M.I

Image
Alhamdulillah...observe..DONE!!!  Thanks 2K1..for ur cooperation even have some of u are pretending to do so.. BUT.. for all of my day in KUSEL, thats a good thing..
bertukar!!!! (zussssss....transformer) sabtu ni pose...yeyeh...sedey, jauh dari family...erm.. hari ini p kuar dengan student.. Badrul, Khauf n Danial... my good boy.. semalam ada program kecergasan...totally down.. hari ni kena observe dengan lecturer.. NICE!! lecturer cakap bagus..can handle class very well.. thanks 2K1, love u all lah.. this one is badrul..good boy..sory khauf, nampk sisi jer..by the way, ckgu tetap ingt muke ank2 murid cikgu

justin bieber of the year..konon..penyeri petang dan pagi ku
muaz...ammir...afiq.. n yg laen..cikgu xingat nama.. baek nye kalo kena marah...
huda.. a secret between us...toin  toin
cikgu eman..cikgu rogayah..cikgu nik.. mereka guru yang baik.. meaning of being educator is what their desire to do
hari ini hari bersejarah kerana manusia sentiasa buat benda baru.

mood :: > yahoo…

hari yang realiti

Image
dengan lafaz mulia, Alhamdulillah, akhiri hari Isnin di SMK Kuala Selangor dengan kepuasan bergelar seorang guru.. banyak lagi perkara yang nak belajar
> belajar mengajar dengan ajaran yang dipelajari
> saya yakin dengan apa yang saya buat kerana saya mampu
> jangan sekali berkata tidak bila diri sendiri tidak mencuba
> berkata Ya apabila kehilangan debat dalam kehidupan
> aku adalah manusia yang berjalan mencari jalan hujung. meskipun jauh, berhenti adalah kalah
aku yang suke melompat sebab itu membuat aku gembira
pesanan untuk aku setiap hari : 1. sebelum tidur, niat yang baik-baik bangun tidur pagi nanti 2. dah bangun, senyum...dan kata Alhamdulillah 3. keluar rumah, dengan lafaz yang mulia....betulkan niat untuk ajar pelajar dengan baik 4. sebelum start motor, jangan marah-marah...if motor tak hidup...senyum lagi..sambil berkata Bismillahiramanirrahim

SMK KUALA SELANGOR

Image
Assalamualaikum w.b.t... a little bit curious today.. please type " SMK KUALA SELANGOR " in ur google search or bing or yahoo search... NOTHING..right?? if do, juz a little but not about this school.. ok... ramai kawan aku cakap, sekolah ni ( tempat aku berpraktikal ni ) xfemes.. kepada rakan-rakanku...this info juz for u n others... i am proud to be as a part of this school even juz for 16 weeks..
ni dia lencana sekolah... simple but nice
ni dia bendera sekolah.. meriah kan..
KUNING Sinar kecemerlangan dan kegemilangan masa depan demi  kesinambungan kedaulatan negara berasaskan kepada ruku negara serta pekenanan kepada nilai-nilai agama dan keimanan.
KELABU Suasana persekitaran yang harmoni, tenang dan damai melalui perpaduan pelajar yang berbilang kaum demi mencapai harapan ibu bapa dan guru.
PUTIH Kesucian, ketulusan, keikhlasan berasaskan ketinggian budi dan akhlak serta nilai-nilai murni demi melahirkan insan yang cemerlang dari aspek JERI.
HITAM Kekukuhan , keberanian, ketabahan dan kei…