hari yang realiti



dengan lafaz mulia, Alhamdulillah, akhiri hari Isnin di SMK Kuala Selangor dengan kepuasan bergelar seorang guru.. banyak lagi perkara yang nak belajar

> belajar mengajar dengan ajaran yang dipelajari

> saya yakin dengan apa yang saya buat kerana saya mampu

> jangan sekali berkata tidak bila diri sendiri tidak mencuba

> berkata Ya apabila kehilangan debat dalam kehidupan

> aku adalah manusia yang berjalan mencari jalan hujung. meskipun jauh, berhenti adalah kalah

aku yang suke melompat
sebab itu membuat aku gembira

pesanan untuk aku setiap hari :
1. sebelum tidur, niat yang baik-baik bangun tidur pagi nanti
2. dah bangun, senyum...dan kata Alhamdulillah
3. keluar rumah, dengan lafaz yang mulia....betulkan niat untuk ajar pelajar dengan baik
4. sebelum start motor, jangan marah-marah...if motor tak hidup...senyum lagi..sambil berkata Bismillahiramanirrahim

Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA