melompat


sekiranya anda sedih..apa yang anda buat???
                ------> menjerit
                ------> nangis
                ------> tepon kawan 2 or 3 jam
                ------> ngadu kat pakwe @ makwe
                ------> ngadu kat mak
                ------> bagi ayat sedih kat facebook @ twitter

perkara yang aku rasa kite ptut buat 
1st ----> kembali kepada pencipta kite
               mungkin dengan baca Quran @ berdoa
2nd ----> cuba senyum...smile...
                senyum kan sedekah
3rd ----> buat perkara yang kite suka
                macam aku suke melompat
                aku juga suke makan
                mungkin korang lebih suke berjalan...shopping...merayap
4rd ----> berpegang pada prinsip..
                bersuka asalkan berpada
                mentang2 lah sedih..xpatut ler sampai pergi disko..
                buat perkara yang anda suka tetapi berpada-pada
5th ----> cinta pada diri sendiri
               macam mana tu???
               cinta bile sayang...sayang bile penting
               so..diri sendiri juga ada kepentingannya..
               maka, sayangi diri sendiri
               maka, cinta itu akan ada

pengalaman mungkin tidak seberapa
~~~* suatu hari, kesedihan yang amat sakit kat hati ni
          teringat akan perkara yang lalu dan sekarang
          tak taw nk hilangkan perasaan tu macam mana
          tetibe terlihat Al-Quran...
          sayu hati..baca satu ayat..
          gelap...
          aku tertidur dalam pelukan senaskah kitab suci di dada
          Allah..kuatnye semangat dari Tuhan..
          melenakan aku dari kesedihan dunia ni
~~~* dulu...duk kat maktab
          bile ada masalah memang xreti nak cite kat orang
           suatu hari..
           masalah yang sememangnya xtertahan sedih di hati
           Allah..mungkin kerana syaitan sentiasa mendekati manusia
           aku hantuk kepala aku kat dinding
           tangan aku ni hinggap di dinding dengan darah
           kulit ku sakitkan 
           rambut ku tarik-tarik
           itu dulu..tiada sesiapa yang memahami kenangan itu
           mengenal apa itu Islam
           indahnya Islam dengan kesabaran
           dari situ, aku belajar sabar
           dari situ juga aku kenal senyuman
           dan dari situ juga aku cuba bahagia
~~~* Alhamdulillah
          Allah Maha Pengasih
          Amin











puas hati..
fuhhhh



Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA