Posts

Showing posts from August, 2012

SAMBUTAN MERDEKA RAYA SMK KUSEL

Image
Assalamualaikum Selamat Hari Raya Aidilfitri & Salam Merdeka ke-55
SMK Kuala Selangor telah mengadakan Majlis Sambutan Ambang Kemerdekaan  & Jamuan Hari Raya Aidilfitri pada 30 Ogos 2012
majlis ni start dengan rewang ( gotong royong memasak )  guru-guru dan kakitangan bersama-sama merewang di bilik ERT
pelajar yang kemas dan cantik berpakaian baju raya berbaju melayu..bersampin dan bersongkok berbaju kurung..bertudung manis berlitup
jamuan makanan kuih raya ditambah pula ayam belanda memang sedap jika merasa apakan nasib aku hanya menyapa  tak sempat nak merasa dek kerana banyak kerja
perarakan penuh warna warni disertai putera dan puteri guru mentor jadi penyeri buat bising kalahkan menteri bersama-sama menaikkan seri supaya merdekan ini dikenangi
nanyian lagu bersama-sama lagu patriotik lagu bergema Mak ai...peserta bergaya kalah suara maafkan cikgu..hakim xtaw pilih yang mana semangat penting suara tak pa Adoi..cikgu mengatuk tertutup mata tangan melambai perut berbunyi tangan menulis g…

Tuhan Jagakan Dia

Image
Ya Allah Tuhan ku Tolong jagakan dia Sakit mana diri ini Pedih mana diri ini Sedih mana diri ini Tidak pernah menolak perasaan Untuk menyayangimu Meskipun engkau menolakku
Tuhan..jagakan dia

Hanya dirimu yang ku cinta Takkan membuat aku jatuh cinta lagi Aku merasa kau yang terbaik untuk diriku

Walau ku tahu kau tak sempurna Takkan membuat aku jauh darimu Apa adanya ku kan tetap setia kepadamu
Tuhan jagakan dia Dia kekasihku kan tetap milikku Aku sungguh mencintai Sungguh menyayangi setulus hatiku
Walau ku tahu kau tak sempurna Takkan membuat aku jauh darimu Apa adanya ku kan tetap setia kepadamu
Tuhan jagakan dia Dia kekasihku kan tetap milikku Aku sungguh mencintai Sungguh menyayangi setulus hatiku
Tuhan jagakan dia Dia kekasihku kan tetap milikku Aku sungguh mencintai Sungguh menyayangi setulus hatiku
Tuhan jagakan dia Dia kekasihku kan tetap milikku Aku sungguh sungguh mencintai Sungguh menyayangi setulus hatiku
28 Ogos 2012 bukan tarikh keramat cuma mengingatkan aku aku gembira kerana dia marah kan aku marah …

19 jam

10.30 malam di stesen bas berdekatan dengan umah...di Terengganu
- menuju ke Shah Alam...
- bas laju..dan hampir terbabas berdekatan dengan gaung ( itu yg aku nampak lah )
- sampai ke stesen bas Shah Alam jam 5 pagi
keadaan suram..banyak tikus...ramai lelaki
sabar..Nad ko mesti kuat..1st time ke Shah Alam sorang-sorang
- aku mintak tolong Sue turun kat Shah Alam..sepatutnya dia turun kat Klang
- nak nangis rasanya dikelilingi orang yang tak dikenali..banyak mata yang memandang
semua kawan hilang saat aku memerlukan...saat tu juga aku teringat kat Azrul
aku genggam gambar nya sambil menitiskan air mata..kini dia jauh..

5.00 pagi hingga 6.30 pagi di stesen bas Shah Alam syeksen 17
Allah..hanya Kau yang tahu perasaan aku..
saat tu juga lelah aku datang
sabar lagi..tunggu Sue..
akhirnya, jam 6.30 pagi dia sampai ke Shah Alam

6.30 pagi hingga 9.15 pagi masih menapak di stesen bas Shah Alam
hampir 4jam aku n Sue menapak kat stesen bas tu..
duk tengok ragam2 manusia...duk gelak2 untuk hiburkan hati nan lara.…

110812

Image
tiada lagi rahsia noktah
dalam mimpi itu
aku tiada apa-apa
sering begitu
aku digauli
aku disakiti
tiada maruah selain simpati
kenapa aku ??
lancang kah aku untuk mendapat mimpi itu
katanya
mimpi itu fitnah dunia
mungkin hanya untuk aku
aku sanggup tahan kerana tidak mahu engkau merasa
indahnya kalau maafku diterima-Mu Ya Allah indahnya kalau maafku diterimamu- ana uhibbu kafillah ku memohon tarbiyah mu untuk memandu ku

warkah mu

ku mencintai mu atas niat aku memperisterikan mu tapi aku memilihmu atas empat dasar agama, keturunan, harta dan kecantikanmu aku pilih agama kerana agama membentuk akidah kesan agama akan melahirkan akhlak mulia harta, rupa dan keturunan hanya bersifat sementara apabila ini semua ada aku inginkan hubungan yang sakinah  mawaddah, warahmah kelemahan aku kekurangan aku itu semua tak dapat diatasi  tapi dapat ditutupi dengan berlandaskan  kasih dan sayang mu terhadap ku
hatiku letih hatiku lelah selepas memiliki hatimu hatiku mula normal kembali tapi adakalanya laju dan kalanya pilihan itu adalah fitrah manusia diwujudkan perempuan daripada badan kita sendiri  supaya kita faham akan kehendak dia dan apa kemahuan kita
jika kau setia..aku pun setia jika kau rindu aku pun rindu jika kau sayang..aku juga sayang jika kau cinta..dikala itu juga aku mencintaimu jika kau menyakiti aku disaat itu juga aku memaafkannya jika kau pandai uruskan diri aku juga rasa sangat bahagia di hati jika sanggup…

PERENGGAN CERITA DIA, DIA & DIA

Image
bila hati tak mampu menahan bila hati tak mampu tenang bila telinga tak mampu mendengar kata-kata bertitik noktah ingin gembira hati yang jauh ingin menyapa jiwa yang berlabuh jarang sekali ingin menyakiti apatah lagi ingin lukai mulut usaha untuk ketawa hati usaha untuk gembira tetapi apa kan daya yang pasti adalah satu kepastian dia, dia dan dia titik noktah ada penyambungan pada rangkap penyambungnya sakit cuba buang pedih cuba hilang tangis cuba simpan cukup sekadar aku ada kerana saat ini hanya ada dia dia tetap dia bila dia kata ya, aku tak mampu menambah apa-apa melainkan ya kan apa yang dia iyakan kerana aku gembira kerana dia gembira cukup kerana ini gembira pada perenggan pertama seterusnya hanya tertulis bila dia kembali kepada dia perenggan pada dia
....ONCE I HAVE PASSED, SHARING MEMORIES THAT WILL ALWAYS LAST.... ..saat ini aku begitu merindui dia..dalam sakit, dalam gembira..tetap dia..
> kalau saat ini engkau membaca nota ini..kau memahami nya..hubungi lah aku <

GOOD LUCK FOR SOLAF SMK KUSEL

Image
juz a little note... GOOD LUCK for all my students at SMK KUALA SELANGOR do your best in SOLAF examination (SOLAF = SOALAN LATIHAN BERFOKUS ) semoga apa yang anda belajar apa yang anda ingat apa yang anda lihat itu lah yang akan anda jawab tak mudah untuk berjaya tak mudah untuk gagal tepuk dada tanya iman Adakah anda mampu ??? semoga berjaya
cikgu buat soalan penat2..jangan tibe2 cikgu tanda kertas soalan... ada yang lukis kartun sebab tak tahu nak jawab ape... memang mintak senyuman sinis dari cikgu terima kasih