19 jam

10.30 malam di stesen bas berdekatan dengan umah...di Terengganu
- menuju ke Shah Alam...
- bas laju..dan hampir terbabas berdekatan dengan gaung ( itu yg aku nampak lah )
- sampai ke stesen bas Shah Alam jam 5 pagi
keadaan suram..banyak tikus...ramai lelaki
sabar..Nad ko mesti kuat..1st time ke Shah Alam sorang-sorang
- aku mintak tolong Sue turun kat Shah Alam..sepatutnya dia turun kat Klang
- nak nangis rasanya dikelilingi orang yang tak dikenali..banyak mata yang memandang
semua kawan hilang saat aku memerlukan...saat tu juga aku teringat kat Azrul
aku genggam gambar nya sambil menitiskan air mata..kini dia jauh..

5.00 pagi hingga 6.30 pagi di stesen bas Shah Alam syeksen 17
Allah..hanya Kau yang tahu perasaan aku..
saat tu juga lelah aku datang
sabar lagi..tunggu Sue..
akhirnya, jam 6.30 pagi dia sampai ke Shah Alam

6.30 pagi hingga 9.15 pagi masih menapak di stesen bas Shah Alam
hampir 4jam aku n Sue menapak kat stesen bas tu..
duk tengok ragam2 manusia...duk gelak2 untuk hiburkan hati nan lara..waduh
hujan lebat..angin kuat..sabar dengan dugaan..nak menangis, tahan lagi
kawan Sue janji nak hantar ke stesen bas Klang..tapi hilang ntah ke mana..
mungkin tertidur..terlena..semua kemungkinan positif..
jam 9.15 pagi, kawan Sue yang lain datang membantu..
tapi juz hantar ke PKNS...ok..naik bas Rapidkl menuju ke Klang Sentral
En. Rosman cakap, dr Shah Alam pergi ke Klang...
mana ada bas nak g Klang
so..tawakal, guna Rapidkl pergi ke Klang Sentral.

9.30 pagi hingga 10.30 pagi..selenge jer muka kat bus stop Rapidkl berdekatan PKNS
Allah..tunggu lagi..1st time naik Rapidkl...tibai jer..nampak Klang Sentral, naik je r..
tersengguk2 dalam bas,,,tengok frame gambar Azrul..:(..sob2..nangis lagi

11.15 pagi hingga 3.00 petang...dugaan lagi di Klang Sentral
sampai ke Klang Sentral..nak makan..lapar sangat2..dari Terengganu, tak makan pon
En. Rosman marah2..cakap, kenapa tak ke Klang..kat sana bas senang
dalam hati..kalau lah aku tahu macm mana nk pergi sana
Sue cakap, tunggu kawan die yang terlajak tidur tu..die datang nak mintak maaf n belanja makan
rezeki..tapi tetap sedih
tunggu punyer tunggu..datang lah si kawan Sue dalam pukul 12.00 tengah hari..
pastu, kami beli tiket..bas Anson Bernam..p makan dulu r..beli tiket jam 2.00 petang
time makan macam2 manusia jumpa
manusia gila seks..manusia gatal..mulut ni asyik duk marah jer...erm..sabor
pukul 1.30 petang..tunggu ler bas yang memang lama dh nak naik ni...seharian..penat sangat..
kawan Sue dah balik..pastu...ermmm..kedengaran do corong speaker..xsedap plak tu sore nye
HARAP MAKLUM..PERJALANAN BAS ANSON BERNAM MENUJU KE SEKINCHAN AKAN LEWAT DARI MASA SEBENAR IAITU JAM 2.00 PETANG..DIHARAP PARA MENUMPANG BERSABAR
ok..bersabar lagi..bas ke Sekinchan ni jer ada...berhenti kat Kuala Selangor
tertidur aku..dengan penat..beg berat 10 kg back pack ni..
sabar lagi..nak nangis bengkak mata. tunggu balik umah dulu
jam 3.00 ptg baru smpai..naik bas terserempak dengan lelaki gatal tu..siap tegur..ish..
tak leh tidur, 6t terlepas sampai ke Sekinchan, nangis xberlagu

3.30 petang..di tepi jalan...Kuala Selangor
berhenti bas kat depan Balai Polis..ikut orang jer..org turun kat situ..
pastu, call kawan2..sume xdapat...erm..macam mana nk balik umah ni...
jalan kaki menuju ke bus stop..tunggu..tunggu...teksi xdak pon berhenti
sume duk main hon jer..sweeeiit lah..lempang..org tgh penat..lapar..lori r duk berhenti..
kol4.30 petang..erm..kebuntuan idea..
jalan kaki balik umah...naik jejantas..turun jejantas
jauh...dalam 4km kot jalan kaki
nangis aku time berjalan..
beg galas ni berat..beg silang lagi.beg bimbit satu
nasib baik Sue ada teman..kalau x....erm...
setiap langkah aku...aku ingat Azrul..aku pon xtaw kenapa..

4.30 hingga 5.30 petang..di jalanan 4km
tengah panas...sume duk hon..bukan nak tolong..tak berani lalu ikut tepi jalan raya besar..
lalu ikut taman perumahan..sume orang tengok
PITSTOP...KEDAI KUALA SELANGOR UTAMA
beli air..teguk teguk teguk
teruskan perjalanan ..5.30 petang..aku dah sampai depan umah
Allah.penat sangat2..
kemas barang..mandi..solat..
tangisan dalam solat tak berhenti
bahu aku terseliuh
badan aku panas..Allah..demam panas
tiada stok makann utk hari ni..cuma tnggl 1 maggi..
tak tahu nak cerita kat sape..
hanya di sini
menulis tanpa buku
sambil dengar lagu Nadzirah Humaira..air mata ku menitis lagi
Alhamdulillah..aku pegang pada janji biarpun melukakan hati sendiri..saat ini aku terasa kehilangannya..teramat

Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA