juadah berbuka puasa 2012

Alhamdulillah...
dengan izin Allah 
aku dapat berpuasa dan menikmati nikmat Ramadhan bersama rakan2 ku
biar jauh dengan keluarga
biar jauh di mata
di hati tetap ada
juadah berbuka tetap merasa
hari-hari mencari idea
apa lah yang nak dimasak hari ni...
apa lah yang dihidang kat kawan2 yang balik lewat ni
Allah..aku berjaya buat kawan aku senyum..kenyang
masak nasi lemak...
masak nasi ayam...
ayam masak merah...
yummy2..
semoga hidangan ku sedap di lidah mereka
aku bukan pndai masak sangat pon
:
:
:
malam tu..jam 9.00 malam..
teringin nya nak makan ais krim goreng
:
:
preng..preng..
motor yamaha hijau dihidupkan..
Mira..jom g beli roti & aiskrim
menjadi plak perangai
dah dapat bahan..
aku n mira duk bertapa kat dapur..
sedap aiskrim goreng resepi nad dan mira
letak madu..rasa nya manis-manis roti..
letak susu pekat, baru rasa kurang lemak..
if biasa buat guna susu UHT..kali ni guna susu tin jer
:
:
:
kol11.30 malam
alamak..teringin nak makan puding roti lah
roti td dh berlubang...
takkan bahagian tepi tu nak buang
membazir..amalan syaitan
:
:
jom buat puding roti
menjadi plak hasutan aku terhadap mira
kami bertapa untuk kali ke 2 kat dapur
tapi untuk aku, kali ke 3..petang tadi dah masak
:
:
taraaaa..puding roti siap selepas 45 minit dikukus..
sedap..
Alhamdulillah...
rezeki Allah

puding roti manis

acuan kuih badak berendam
habes makan nye..

aiskrim goreng xsempat nak ambik gambar
dah habes..



Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA