kelemahan ku

kelemahan ku...kekuatan ku..
kesedihan ku...kemegahan ku...
Allah...aku sukar mempertahankan kekuatanku
aku tidak mampu melebihi sesiapa
meskipun aku tahu aku mampu
saat aku kuat, aku tahu aku mampu
saat rakan ku berlari, aku mampu memintas nya
tetapi aku tidak mampu melihat rakan ku di belakang
aku rela aku dibelakang
saat aku berdebat, aku mampu membidasnya
tetapi aku tidak mampu membiarkan rakan ku terdiam berkata
aku rela mematikan ayatku
Allah
aku tak rela kecundang
aku tak rela melihat aku lebih tinggi dari rakan ku
dalam belajar, dalam aktiviti, dalam sosiologi, dalam kehebatan
biarlah aku dibelakang
kerana aku utama kan orang lain dari diri sendiri
kerana itu kelemahan ku
aku tahu engkau salah
aku tahu engkau alpa
tetapi saat itu
aku akan mengaku bahawa itu salah ku jua
kerana tidak mahu engkau yang terasa
semoga kelemahan ku
dapat diterima oleh kekuatan mu AAM

Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA