warkah mu

ku mencintai mu atas niat aku memperisterikan mu
tapi aku memilihmu atas empat dasar
agama, keturunan, harta dan kecantikanmu
aku pilih agama
kerana agama membentuk akidah
kesan agama akan melahirkan akhlak mulia
harta, rupa dan keturunan hanya bersifat sementara
apabila ini semua ada
aku inginkan hubungan yang sakinah
 mawaddah, warahmah
kelemahan aku
kekurangan aku
itu semua tak dapat diatasi 
tapi dapat ditutupi dengan berlandaskan 
kasih dan sayang mu terhadap ku

hatiku letih
hatiku lelah
selepas memiliki hatimu
hatiku mula normal kembali
tapi adakalanya laju dan kalanya pilihan
itu adalah fitrah manusia
diwujudkan perempuan daripada badan kita sendiri 
supaya kita faham akan kehendak dia
dan apa kemahuan kita

jika kau setia..aku pun setia
jika kau rindu aku pun rindu
jika kau sayang..aku juga sayang
jika kau cinta..dikala itu juga aku mencintaimu
jika kau menyakiti aku
disaat itu juga aku memaafkannya
jika kau pandai uruskan diri
aku juga rasa sangat bahagia di hati
jika sanggup terima aku
kekurangan aku
kelemahan aku
ketidakbaikkan aku
aku juga terima kau sebagai isteriku
jika kau sanggup bersusah dan bersenang dengan aku
aku juga sanggup begitu
jika kau pandai kemaskan diri
teratur, cantik, comel ada lesum pipit
bibir cantik,mata juling, pandai jaga hati
ketawa, happy, sahsiah
 aku tak salah orang memilih kau sebagai Nadzirah Humaira

.... setiap baris kata itu aku simpan di situ ...

Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA