GOOD LESSON

Alhamdulillah
GOOD LESSON 

1. BILA ANDA NAK MARAH
> aku cuba tarik nafas
      then, genggam jari...
      katakan...SABAR NAD
> cuba reflect diri sendiri
aku bukan manusia yang sempurna
senyum :)
lapangkan dada
* a story - aku pernah marah student..sampai sebut perkataan %&*@!
koyak kertas dan baling kat muka die
Allah...aku takkan buat lagi
sebab student tu tak pernah masuk kelas aku lepas tu
dan aku tak pernah nampak die datang sekolah
even aku taw die memang kaki ponteng
* one more story - aku pernah terasa dengan dia
suatu hari dan aku masih ingat tarikh nya
hanya kerana sedikit hal masa depan
aku berserah pada Pencipta yang satu
malam itu jua aku mendapatkan sesuatu
again and again and again Allah duga aku perasaan itu
MasyaAllah..hati aku tak pernah nak marah dia
hati aku tak pernah nak benci dia
mungkin Allah beri kan apa yang aku pinta
permintaan aku hanya Allah yang tahu
tatkala aku fikir mungkin salah aku
dan mungkin salah dia
aku tersenyum
Terima Kasih Ya Allah
Kau kuatkan hati ku kerana dia
> bila marah jangan sesekali pandang akan kemarahan itu
sebab marah manusia ibarat api yang syaitan suke api-apikan lagi
since aku marah...tatkala itu jua aku sedih
terfikir..kenapa nak marah-marah
orang itu juga berperasaan

2. BILA ANDA SEDIH
> 1st aku buat seperti yang dipesan oleh dia
aku solat 
selalu aku sedih sampai tak mampu nak habiskan 1 mukasurat AlQuran
kerana habis basah kertas suci tu
lastly...senyum..
lapang dada bila kongsi cerita dengan Pencipta kita
yang lebih memahami diri kita
> kita kongsi dengan orang yang kita sayang
* tidak semua yang kita cerita dia akan terima
kerana perasaan manusia digerakkan oleh id, ego dan superego
so..i'm prefer most to write here MENULIS TANPA BUKU
* cerita lah kepada yang tersayang dengan jujur
biar apa jawapan yang diterima
pendapat manusia adalah reflek pada diri kita

3. BILA ANDA RASA TERASING
> ingat masih ada yang sayang
> cemburu bukan bermaksud negatif
itu perasaan yang lahir bila manusia menyayangi seseorang
atau
manusia itu mahukan sama atau lebih dari itu
> cemburu buta itu bahaya
tetapi cerahkan hati untuk menerima
> terasing tak bermakna sunyi
sunyi itu hanya suasana
yang gembirakan hanya diri sendiri
> lupakan masalah
kerana masalah itu adalah kita
kita sahaja yang boleh selesaikan nya
> bila diri terasing
cuba muhasabah diri
diam dan fikir
cubalah diam dan bagi ruang

GOOD LESSON for lately situation depend on my act
seriously..rasa kosong bila MENULIS TANPA BUKU
kerana HANYA MENULIS DI HUJUNG JEMARI dapat lupuskan hati yang kosong
kembali tersenyum
aku takkan baca apa yang aku dah tulis
sebab aku tulis apa yang terbatu bata kat hati ni
bila dah dipecahkan
ringan...tenang..senyum

mood : aku tulis hanya sebagai ingatan aku
sebab aku ni pelupa
salah aku betul aku
itu pedoman hidup aku


Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA