Posts

Showing posts from October, 2012

GOOD LUCK

Image
GOOD LUCK YA AKHI

untuk kamu

Image
Ni video 1st untuk anak-anak KUSEL... Hopefully kamu semua akan  rindu dan ingat kt cikgu We gonna miss all of you Cikgu akan rindu kat kamu semua Sebab ni 1st time cikgu mengajar kt skolah selama 4 bulan ni Kamu semua sebagai pelajar dan saya sebagai cikgu Cikgu ajar kamu mengikut sukatan silibus yang ditetapkan  Tapi kamu mengajar cikgu lebih dari silibus yang saya ada Ajar saya erti bersabar erti sebuah hubungan erti sebuah kasih sayang macam-macam ragam macam-macam kenangan
kenangan di SMK KUSEL ada yang gembira ada yang sedih gembira bila seorang pelajar gembira kerana dapat ilmu yang baik gembira bila seorang pelajar meminta tolong untuk mendamping tatkala kesedihan gembira bila seorang pelajar merujuk ku bila ade kesangsian gembira bila pelajar ku senyum ketawa bersama gembira bila pelajar ku faham ape yang aku ajar sedihnya aku kerana melihat pelajarku lalai dek kerana cinta  sedihnya aku apabila pelajarku bermain bukan pada masa nya sedihnya aku bila mereka mula lupa tugas m…

Lawak Bagiku

~tips2 nk cover maluuuuuu...!!! (^_^)

1. Kalo tersepak batu: Jangan terus bangun, sebaliknyer anda baring dan terus berguling-guling hingga jauh dari perhatian ramai…lepas tu baru bgn bila takde orang nampak..

2. Kalo terjatuh beskal: cepat-cepat naik beskal anda semula dan jatuhla lagi sehingga berkali-kali supaya orang ingat anda saje-saje buat lawak…

3. Kalo terjatuh tangga: terus bersilat seolah-olah anda dirasuk atau sedang berlawan dengan makhluk halus…

4. Kalo terjatuh dalam longkang: pungutlah sampah yang ada sambil marah-marah dengan suara yang kuat, pasti orang menyangka anda seorang yang amat prihatin terhadap kebersihan….

5. Kalo jatuh ketika nak naik bas: jeritlah kuat-kuat..”oi! apa tolak-tolak ni?” walaupun tiada orang di blakang anda….

6. Kalo terjatuh di dpn bus stop: terus buat-buat pengsan sehingga ada orang membantu anda..kalo takde..baring terus sampai malam dan takde orang lagi kat bus stop tu…haa…ni lah masa sesuai untuk bangun semula….

7. Kalo jatuh tergelincir kat la…

Be a silent lover

Image
Be a silent lover " Pencinta dalam diam "

“Akan kutunggu waktu yang tepat, Tuk mengatakan kata-kata ajaib yang segera merubah hidupku dengan cepat, Sejak 1 tahun yang lalu aku selalu memperhatikannya.. Diam bukan berarti tidak berbuat apa-apa, Jika ada rasa yang hadir dijiwa sebelumnya, Aku menganggap dirinya tuk melihat seperti  biasa, Sebagai tindakan untuk menjaga hati untukku dan dirinya.. Kata ajaib itu akan kuucapkan ketika ijab qabul dilaksanakan, Cinta yang yang terus kupupuk hingga tua bersamanya. Saat ini aku hanya bisa berdiam, Terus memperbaiki diri dan berdoa setiap malam, Hingga aku menemukan sahabat sejati yang mendampingiku kelak dikehidupan.. Semoga sahabat sejati cinta dunia akhirat aku itu adalah kamu ”

Biarkan cinta dalam diam Biarkan cinta datang Biarkan cinta tersimpan dalam penulisan Sebagai tatapan kenangan
Semua penulis akan meninggal Hanya karyanya lah yang abadi sepanjang masa Maka tulislah sesuatu yang membahagiakan orang lain dan diri sendiri akhirat nanti
Forg…

Tuhan Tolong Katakan

Image
ingat tak gambar ni ? zaman dulu2 kita..
sesungguhnya..mati hati ku sekiranya hubungan ku mati di sini
sakit rindu sama seperti sakit dilukai
kerana itu aku selalu menangis untuk hubungan kita kerana kamu lelaki yang ada dalam senyum dan tangis ku
perkara yang tidak mungkin berjaya


Kisah En. AAM Part 1

Image
Bismillahirrahmanirrahim Hanya untuk ingatan aku yang pelupa
1 - Sabtu > September 2011 > BE Learning 8 Perjumpaan yang tidak dijangka Hanya jari menunjuk kepada AAM Hati berkata..ok jugak budak ni jadi ketua pengakap raja lah katakan dan aku juga menyukai nama nya yang sangat panjang
2 - Ahad > September 2011 > Bitarasiswa Panggilan pertama dengan merujuk kepada kertas AJK kelas kelakar..seolah-olah meminang anak orang padahal aku hanya ingin melantik nya sebagai AJK kelab talian asyik terputus..aku call..dia call..last2... dapat lah lantik AAM sebagai AJK teringat pertanyaan pertama ku " awak ada terikat dgn mana-mana kelab atau apa2 unit beruniform x? " dan AAM membalas " saya cuma join Kelana Siswa jer.. " dalam hati ku ketawa " kelab dgn subjek ko-k pun xleh beza "
3 - Selasa > Oktober 2011 > Taman Universiti Seminggu perkenalan dan mengenali melalui mesej sejujurnya..aku mencari fb AAM dengan menaip nama sebenarnya  sebab aku ingat n…

Segalanya Mungkin

SEGALANYA MUNGKIN
[1:51:23 AM] Azrul Azizul Mukminin
Malam siang ku lalui Dengan debaran di hati Pengalaman teman-teman Membuat ku rasa bimbang Di dalam kehidupan Segalanya berkemungkinan
Hari ini aku tahu Ku tak meraguimu Kerna telah jadi bukti Kau setia pada janji Tetapi esok hari Tak tahu apa 'kan terjadi
Ku ingin pertahankan
Sebuah kejujuran Ingin ku bersamamu Ke akhir hayatku
Namun ku tak berani Berjanji dengan pasti Kita hanya merancang Tuhan yang menentukan
Jangan kau salah mengerti Dengan pengakuan ini Usah disalah tafsirkan Bukan ku tak sayang
Ku mahu kau menginsafi Dengan kehidupan ini Segala berkemungkinan Untuk terjadi
* ku fahami..ku tidak akan terlalu berharap..cuma berdoa untuk satu kepastian
   sebab mungkin aku akan seperti dulu sekiranya kepastian itu meragut hati ku    meskipun itu, aku redha akan ketentuan Illahi

saya rindu awak

hari ini aku terlalu cinta dan rindu pada nya apa pun terjadi, aku kena sabar sebab dia kata " awak kena sabar kalau mahukan hubungan kita kekal " kuatkan hati ku tabahkan hatiku semoga aku kekal untuk itu kerana aku akan kuat demi dia mati aku sanggup lawan melainkan itu ketentuan Illahi _ amin yarabbal al amin_

Ayuh kita berzikir bersama

Image
Ayuh kita berzikir bersama

> awak..saya perlu awak pada saat ini    saya xmerajuk, cuma hati saya pedih    saya cuma bawa diri untuk tenangkan hati > saya tak suke semput    semput dan sakit dada malam ni terlalu sakit dan menyucuk    saya perlu awak pada tika ini    hanya kerana engkau kekuatan ku > ya akhi..

Cinta Demi Kamu

“Hmmmm, bestnya kalau cerita cinta aku macam novel cinta ni kan… mesti seronok…” tersenyum Iman dek kerana angan-angannya setelah membaca novel cinta kesayangannya ” Bicara Hati” karya  Damya Hanna.. Nur Dina Iman… seorang gadis yang simple, happy go lucky dan peramah. Mungkin kerana sifatnya itu dia mempunyai ramai kawan terutama lelaki. Walaupun tak memiliki tubuh yang ramping persis model , dia tetap bangga dengan anugerah Allah kepadanya… tubuh yang agak berisi tetapi sihat.
Petang tu, Iman terus menulis artikel untuk di hantar ke Mahligai Group seperti biasanya…  Just hope , artikelnya kali ini berguna untuk dikongsi dengan ahli kelab berkenaan…
” Setulus Cintaku” tajuk yang menarik untuk dibaca ni,”getus hati Amirul… Tersenyum Amirul setelah selesai membaca artkel yang di hantar oleh Nur Dina Iman. Siapakah penulis artikel tersebut… selembut bahasanya dan secantik namanya.. Persoalan itu bermain-main difikiran Mohd Amirul Nasriq, seorang eksekutif muda di syarikat hartanah yang beroperasi …

Bersaksi cinta atas cinta

Ayuh tenangkan hati Mengadu pada Allah Supaya hati lebih terang dan diberi kekuatan Alhamdulillah : : Dengar lagu Sebagai santapan senyuman sendiri :
:

LIRIK LAGU ~ KU PILIH HATIMU ~ ku pilih hatimu tak ada ku ragu
mencintaimu adalah hal yang terindah dalam hidupku oh sayang kau detak jantung hatiku setiap nafasku hembuskan namamu
sumpah mati hati ingin memilihmu dalam hidupku oh sayang kau segalanya untukku janganlah jangan kau sakiti cinta ini
sampai nanti di saat ragaku sudah tidak bernyawa lagi dan menutup mata ini untuk yang terakhir setiap nafasku (setiap nafasku)
hembuskan namamu (hembuskan namamu) sumpah mati (sumpah mati) hati ingin memilihmu (ku milikmu) dalam hidupku oh sayang kau segalanya untukku ooh janganlah jangan kau sakiti cinta ini
sampai nanti di saat ragaku sudah tidak bernyawa lagi dan menutup mata ini untuk yang terakhir oh tolonglah jangan kau sakiti hati ini
sampai nanti di saat nafasku sudah tidak berhembus lagi karena sungguh cinta ini cinta sampai mati tolonglah jangan kau sakiti cint…