Last Day in SMK KUSEL

sehari sebelum hari jumaat...
someone remind me to bring a cloth
dunno why...
:
:
1. sampai kat sekolah..buat mcm biasa
tengok atas meja satu hadiah
sambil tersenyum
sweet diorang ni

2. masuk kelas 2k1
macam biasa
diorang suh bagi ucapan
aku bagi sikit je r
kang nangis lebih
ambik gambar
erm...diorang ada yg mcm sedeh..ada yng hati kosong..
so sad...
( sebenar nya ada lagi kisah mereka selepas masa ini )

3. ada portluck
memang aku lapar time tu
ajak sue n cikgu nora pergi bilik gerakan
makan!!!
accidentally.....
surprisingly....
semua nya ly....
ada jamuan perpisahan
semua cikgu2 ada
malu...sebab kena berucap..
sue cakap banyak
aku xmampu, sebab lemah bab2 berucap ni
takut nangis..memang aku mudah menangis
cikgu2 ni tnjuk video
sweet sangat2
menitis air mata ku...
banyak hadih dari rakan2 guru
tidak ku pinta semua itu
sebab pengalaman dan didikan daripada semua paling bermakna bagi aku
Cg. Sa'yah_Cg. Mazita_Cg. Nik_Cg.Sahnisa_Cg.Eman
dan semua guru SMK Kuala Selangor
yang sporting
nangis salam dengan diorang
( rasa macam nak posting kat situ jer..kalo dapat inteering kat situ pon xpe )

3. bergegas pergi ke foyer
students India mintak aku n sue pergi sane
Subhanaalllah
kek..aiya,,manyak gemuk ini hali..
sweet..diorang ni baik..cuma dalam kelas perlu perhatian sebagai seorang guru dan rakan
thats one i MUST realize
garang-garang juga...denda-denda juga
layan anak murid seperti rakan tapi tegas
hopefully diorang guna ilmu yang aku bagi
Ribhachilee_M.Gaya_J.Gaya_Punitamaalar_Shalini_Thasvini...aip!!! selalu tertukar nama diorang
btw, cikgu tetap ingat muka korang...

4. berlari lagi...
menuju ke 2K1..
apa lagi kejutan yang aku dpat
pommmmmm
pandai yer...bgi cikgu terkjut
mesti Fatini and the geng punyer idea ni
muka kena kek, badan kena pop2 party
potong kek...dapat hadiah..
dan part yang paling tak sanggup hadap
diorang nanyi...sambil nangis
Allah..aku ni jenis mudah menangis
ololo..tak sanggup aku tinggal diorang
tapi sudah terRencana dalam kamus hidup aku
" Cikgu..jangan tinggal kan kami..." Fatini...cikgu paling sayang dengan air mata awak
" Cikgu...dulu saya paling tak suke dan benci kat cikgu...sebab saya tahu setiap pertemuan akan ada perpisahan...saya tahu cikgu akan pergi " Allah...Fatini, anak yang matang untuk memahami semua nya
semoga berjaya dan kuat untuk menjadi pelajar dan anak yang baik dunia dan akhirat
Ekin..Nurin..Ecah..Subhanallah..Air mata mereka buat aku lemah
tak sanggup nak berkata
cuma mampu berjanji
" Cikgu akan kembali..itu yang pasti...biarpun hanya untuk sekejap "


SAIYIDATUL FATINI BINTI KAMARUZZAMAN ( xleh lupa nyanyian dan air mata kamu )

NURASYIKIN BINTI ABDUL AZIZ ( nakal...jangan nangis lagi )
                            







5. Sukar lepaskan 2K1..
pergi ke 2K3
manyak nakal ini budak India
haha...kelakar diorang ni..
suka bebenor ambik gambar
xpe2..cikgu layan..sebab ini yang terakhir seperti ini
banyak kenangan dengan kelas ni
ada yang kena denda jalan itik, ada yang kena maki hamun  ( sorry )
ada yang kena sepak ( kena sikit jer..sorry iman )
yang paling aku ingat..Syafiq Jeff..
aku marah die depan semua..koyak kertas exam, campak betol2 kat muka dia
itu kali terakhir aku jumpa dia
semoga dia menjadi insan yang berguna
2k3..kalo masuk kelas ni mesti semput..
tak larat aku nak menjerit
kadang2 masuk bilik guru, terpaksa ambik minyak angin urut dada
semput datang bila menjerit ni
demi pelajar...semput..apa da hal...boleh hilang
kalo xngajar, diorang bising
time ngajar pon bising..tp kurang skit r
windu diorang
Iklas yang nakal manja...buat muka seposen bila masuk kelas lambat yer..
Hazruliman yang malas nak menyalin..Subhanaallah..dengan izin Allah dia menulis dan buat latihan
Irfan yang dulu, duk selenga jer dlm kelas...setiap kali masa aku, dia buat dan belajar
itu yang bermakna bagi seorang guru bila anak muridnya berubah ke arah kebaikan
Sharizat yang suka tidur...cikgu nampak awak mampu maju dalam bidang kemahiran bukan bidang belajar sekarang..memaksa diri untuk belajar tanpa minat..semoga berjaya
dan semua 2k3...cikgu ingat semua


6. pergi 2k2..
betapa penat nye aku..
tak duduk pon lagi kat kerusi dalam bilik guru
pergi sat jer..sebab someone someone someone call me
erm...sesi luahan rasa dari mereka
nama dirahsiakan
mengakui akan kesalahan
mengakui akan keinsafan
Cikgu tak berdendam atau ambik hati
kalo cikgu marah pon, alah, sekejap jer..
dalam hati ada taman lah kata kan...( toin2 )
fitnah cikgu kapel dengan Syafiq...ayoyoyo
buang nota yang cikgu bagi...ermmm
mengumpat cikgu ....hehheeh
ok lah tu.at least awk semua tahu semua itu salah
cikgu tak simpan skit pon dalam hati
berdoa semua awk semua berjaya dengan apa yang awk hadapi
cuma satu pesan ku
" Belajar dari kesilapan..supaya menjadi insan yang cemerlang "

7. jeng2...jeng2..ini lah masa nya
yeyeh..mandi gandum...
sangat suke
layan jer
sebab ini akan buat aku ingat mereka
ketawa bersama...menangis bersama.( mcm dlm lagu Black .hehe )
balik dengan gandum di pkaian..huhuu..


and lastly...

"  i love all of you "



Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA