Trial Kad Kahwin


Bersyukur ke hadrat Illahi, kita masih mampu bernafas dan beramal kepada Tuhan Yang Maha Esa
Alhamdulillah juga sebab aku beroleh ilmu yang seakan-akan hadir tanpa diminta, dapat tidak terduga..
aku budak baru belajar Adobe Photoshop..tu pon yg CS3..
sekarang dah CS6 kot..xlama lagi CS10 plak kot..hahha
Pengalaman :

1. Buat buku program peringkat sekolah, daerah dan negeri
> kadang-kadang banyak kesalahan ejaan, susun atur..
tapi itu yang bagi ilmu untuk aku
> paling aku terharu, bila artis (kononnya) teater Istana Budaya cakap buku program yang aku + Cg.Asrizam buat tu kalah peringkat kebangsaan..
thanks kat cikgu asrizam sebab ajar aku Adobe ni...
aku tak pasti itu ayat perli ker ape..sebab die agak patah tulang gaya cakap nya
> btw, aku belajar banyak benda melalui kesalahan dan komen2 dari cikgu2, pegawai PPD dan rakan-rakan yang lain

Contoh :





2. next, aku try buat name tag untuk program KKM & PPD
> 1st time aku buat guna CS3..warna pink sebab  warna tema untuk program kesedaran kesihatan & MAKNA
> comel...tapi perlu dipertingkatkan lagi

Contoh :
comel..bagi aku lah..cuma logo macam kelakor..putih jer...PROSTAR tu, xreti dah nk edit mcm mne...
sekarang, baru taw, untuk logo PPD n KKM tu boleh bagi glow skit ( outer ) supaya xnmpak mcm kelakor


3. selain dari edit gambar yang mana aku belajar main tekan-tekan jer mane aku rasa ok..ok lah
tak cuba, tak tahu..
selain dari guna CS3, aku lebih suka edit gambar especially gambar orang dengan guna Photoscape..
Picasa pon baru install, sebab nak compress gambar
akan ku cuba semua itu...bergantung pada masa

Contoh :






4. buat kad kahwin
disebabkan aku ni bukan lah kreatif sama dengan orang lain
aku suka yang simple..
maybe ade yg tgok ckp terlalu simple...or crowded
tapi at least aku cuba..ok di mata aku, ok lah..
sebab hanya untuk mencuba, bukan nak buat bisnes ker ape..

Lipat 2 - 210mm x 196mm




paling aku tak reti nak design part cover..sebab kad kawen banyak jenis..
ni yg letak gambar, entah sesuai ke tak ..tibai jer
tapi aku suka yang page dalam..simple..bagi aku lah

semoga aku dapat lebih banyak ilmu dan keberkatan dari ilmu itu
Amin..
syukran juga kepada AAM sebab banyak bagi komen dan bantuan..



Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA