Posts

Showing posts from December, 2012

belajar dari kesilapan

Image
sila pergi perkara lama datang lah perkara baru _itu yang mustahil_ (x.x)

Pesan Seorang Rakan

Image
rakan setahun tak semestinya memahami rakan sehari tak semestinya mendalami tapi rakan yang dikenali sentiasa beri 1001 perkara yang lekat kat hati _5.00a.m_

Hukum nya....

Bismillahirahmanirrahim sebelum menekan START pada video.. sila tekan PAUSE pada lagu yg bising di tab atas -sekian- apa hukum nya kita ucap or sambut perayaan agama lain ??? lets get some info from him UAI


bersama beringat..
bersama muhasabah diri..
-amin-

21-12-2012

Image
special thanks for kak yang... Nurul Hazie Sharmira For accompany me today We are in the rain..not heavily We are keep laughing for something  that a little bit cute scene You love to sightseeing around campus " Sport Science Students !!!" and also this lovely keychain

Hope you can get better life Not for yourself But also for others
- end -

Malam Jumaat

Image
Esok adalah hari Jumaat. Malam ini, Khamis malam, jika berkesempatan, sempatkanlah merenung tafsir beberapa ayat dari surah Al-Kahfi.

Bagi yang sudah melazimi membacanya setiap minggu, alhamdulillah. Bagi yang belum, perlu cuba luangkan masa untuk membacanya. Tidak habis satu surah pun, 2-3 muka surat pun sudah cukup untuk permulaan.

Yang penting, kita cuba mulakan. Yang sudah mulakan, cuba pula sempatkan diri untuk merenung makna dan tafsir beberapa ayat dari surah ini.

Pastilah jika kita membacanya sekali lagi nanti, kita tidak akan membacanya dalam keadaan kosong. Tetapi kita akan membacanya dalam keadaan lebih faham dan lebih mudah menghayati.

Al-Kahfi, bukan sekadar menceritakan kisah orang yang bersembunyi di dalam gua, bukan juga sekadar kisah pemilik dua kebun, bukan juga sekadar kisah antara Musa dengan Khidir, tetapi di dalamnya terkandung rahsia keimanan untuk menguatkan lagi keyakinan kita terhadap Allah.

Semoga kita tidur malam ini dalam keadaan sempat menyera…

Rovering To Success

> untuk menjadi insan yang benar, kita hendaklah belajar untuk menerima teguran dan panduan dari ramai orang <

Sejarah Kepengakapan Di MPSI (UPSI)

Ikatan Lencana Maju Pengakap Muda

Six Basic Scout Knot

Butterfly

Image
Ketika waktu mendatangkan cinta
Aku putuskan memilih dirimu
Setitik rasa itu menetes
Dan semakin parah

Bisa ku rasa getar jantungmu
Mencintaiku apa lagi aku
Jadikanlah diriku
Pilihan terakhir hatimu

Butterfly terbanglah tinggi
Setinggi anganku untuk meraihmu
Memeluk batinmu yang sempat kacau
Karna merindu

Butterfly fly away so high
As high as hopes I pray
To come and reach for you
Rescuing your soul
that previous messed up touching me and you

Jalan ini jauh
Namun kita tempuh
Bagai bumi ini
Hanya milik berdua

Biar ku berlebihan
Mendekatimu
Namun ku tunggu
> jatuh cinta pada rama -rama <

aku ibarat rama-rama Apabila pandangan kita dihiasi rama-rama, kita menjadi suka dan ceria.  Membuat semua tersenyum melihat nya.  Cukup menyempurnakan sekuntum bunga.  Seindah mana pun bunga tanpa rama-rama , tentu ada sesuatu yang tidak kena. Cubalah tangkap rama-rama itu dengan sayapnya.  Lihat apa yang melekat di jari anda.  Kemudian lepaskan ia terbang  Siapa pun yang akan menangkapnya kembali tidak tertarik padanya lagi Kera…

Biar Jiwa

Kau bikinku gigit bibir sendiri Lamakah lagi jika sepi Kau bikinku renung sinar mentari Lamakah lagi kita begini Alangkan bulan terang Hilang nyawa tanpa bintang Apa lagi aku Alangkan bunga kembang Pudar warna tanpa siang Bayangkan aku Berkali ku mintakan dari dulu Usah kau tunggu ucap itu Berkali ku bisikkan pada kamu Usah kau buntu Aku milikmu Alangkan bulan terang Hilang nyawa tanpa bintang Apa lagi aku Alangkan bunga kembang Pudar warna tanpa siang Bayangkan aku Perlukah aku Menyebut setiapnya yang indahku tidak akan Ada makna Bila kau sembunyi dan bermain lari-lari Separuh aku sudah pun mati Tak mampukah kau percaya Haruskah ku hebahnya pada dengki dunia Tidak bisa kah kita sekadar pejam mata Biar jiwa bersuara
Biar biar biar jiwa bersuara - credit to fynn jamal -

Dia..Ibu Dia

Alhamdullillah Alhamdulillah Alhamdullillah ..... Bersyukur kerana dianugerahkan pertemuan dengan Dia.. Dia seorang ibu kepada Dia Ibu itu cukup buat aku sebak Ibu itu cukup buat aku gembira Ibu itu cukup buat aku bahagia
Kerana ibu Dia Menjaga diri ku Melayan malu ku Mengambil berat akan ku Mendekati ku ...... " Cantik awan...macam ombak-ombak..ada pantai " " Tengok tu.. awan cerah..belah sana plak gelap..cantik nya " .... Subhanallah Subhanallah Subhanallah .... Kenapa begitu cepat Engkau buat hati aku suka pada ibu Dia Kenapa begitu banyak perkara yang aku suka pada ibu Dia Aku suka melihat awan..langit..pokok...apa-apa yang tercipta oleh Yang Esa Sebab itu aku suka bersendiri..aku suka mencari diri di hutan.. Dan aku lihat diri ku pada ibu Dia ... Salamun Kaulam Mirrabbirrahim Salamun Kaulam Mirrabbirrahim Salamun Kaulam Mirrabbirrahim .... Semoga Allah memberkati mu Semoga Allah memberkati suami dan ana-anak mu Semoga ukhwah fillah sampai ke syurga Meskipun ketentuan diri ku dengan anak si Ibu …

Lapang Hati

Image
Teringat kepada surah Alam Nasyrah ( melapangkan ): ayat kelima bermaksud:  Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan, dan  ayat keenam maksudnya:  sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.
Alhamdulillah, seronok bila mengetahui bahawa surah ini merupakan tasliyah bagi Nabi Muhammad s.a.w. Tasliyah ialah penghibur hati....
* tidak semua manusia suka akan kita tidak semua manusia peduli akan diri kita percaya lah jadi diri kita sendiri jaga lah hati orang yang tidak suka akan kita sehingga mereka rasa lelah untuk tidak menyukai kita
* lapang lah dada ku dengan zikir ku terhadap Mu tenangkan aku dengan amalan ku terhadap Mu rezeki kan aku dengan pintu rahmat Mu semoga pembawaan diri ku jauh buat aku lebih kuat
- amin -

KURSUS LATIHAN KEPIMPINAN MANIK KAYU ( PENGENALAN )

  JADUAL KURSUS KEPIMPINAN MANIK KAYU (KURSUS PENGENALAN)


MASA
SIDANG
MINIT
TAJUK
0800 - 0830
30m Pendaftaran Peserta 0830 - 0900
30m Taklimat Kursus dan Pengenalan Jurulatih.
0900 - 1030
1
   90m
TUJUAN DAN DASAR KEPENGAKAPAN 1030 - 1100
30m REHAT
1100 - 1145