Posts

Showing posts from January, 2013

Manisnya Hidup

Image
Nadzirah Humaira,
Jangan berputus asa melihat hidup.
Yang pahit, yang manis, yang kelat, yang masam
dan sebagainya itu harus dinikmati.
Tidak ada orang yang sanggup menelan gula berkilo-kilo,
atau garam bertan-tan atau keju bertimbun-timbun..
Tetapi apabila dicampur dan diadun gula, garam dan keju..
Hasilnya adalah bakal menikmati kek yang sangat lazat..
Tersenyumlah untuk hidupmu..
Walaupun setelah tidak terhitung banyaknya Engkau Menangis..

Nak jadi jahat, sekelip mata je..
Nak jadi baik, bertalu-talu ujian melanda..
Sabarlah yer..
Allah kan ade..
:)

11.37-310113-



Cantik Nya Kamu

Image
Anak-anak Adam Anak-anak putih kain baldu Cantiknya kamu Di mata sebuah pengharapan Melihat kamu berjaya Bukan di dunia malah di sana jua
Anak-anak Adam Cantiknya kamu Kalau dirimu tetap pada yang satu Indahnya pekerti mu Kalau sekarang kamu tidak alpa hal dunia Bukan untuk kita tapi untuk semua
Kalau dulu ku kenal kamu dengan berhijab Kalau dulu ku kenal kamu dengan senyuman Kalau dulu ku kenal kamu dengan kekosongan Dan kalau dulu aku kenal kamu dengan atas satu hubungan Kini Aku harap kamu masih seperti dulu Aku harap kamu lebih dari dulu Aku harap hidup mu penuh dengan 1001 kata bahagia Dan aku harap kamu masih ingat akan diriku
Anak-anak Adam Seperti aku jua dari benih azali yang sama Ingatan pada semua dan diriku jua Jangan mudah alpa hal dunia Cantik di mata manusia  Tak semestinya cantik di pandangan Yang Esa Mohon aku jua beroleh keberkatan yang sama Mohon aku jua terbuka hati untuk merasa Kerana Cantiknya kita kerana ada Dia Cantiknya kita atas izin Dia

Cantik Nya Kamu






EXERCISE MATH PMR PAPER 1 (2)

EXERCISE MATH PMR PAPER 1 (1)

good luck to all my students...PMR2013 ** credit n thumbs up to 2Q SELANGOR

DOA MENDAPAT PASANGAN YANG BAIK

Image
Kau yang menciptakan cinta Dan Kau jua yang menghampar bahagia Di ribaanMu terhimpun harapan Impian tulus setiap insan Kau yang mengutuskan duka Dan Engkaulah yang mengirimkan hampa Namun padaMu jua diadukan Merabahkan keresahan dan tangisan Aku tahu inilah kasihMu Aku tahu inilah cintaMu Dan ku tahu tiap yang terbaik untukku Tak semuanya yang ku mahu Di celah hangat nafas yang terhela Ada dingin saat menyeru (menyebut) namaMu Terarah segala ronta dan rasa Pada damainya dakapanMu Aku tahu inilah kasihMu Aku tahu inilah cintaMu Dan ku tahu di segenap ruang rasaku Telah Kau titipkan kekuatan Oh Tuhan

NOTE MATH PMR (3)

POLYGON CIRCLE STATISTICS

NOTE MATH PMR (2)

SCALE DRAWING ENLARGEMENT LINEAR EQUATION INEQUALITIES GRAPH OF FUNCTIONS RATIO, RATE, PROPORTIONS (F2) TRIGONOMETRY

NOTE MATH PMR (1)

LINE AND ANGLE 1 line&angle from Nad0209 INDICES ALGEBRAIC EXPRESSION ALGEBRAIC FORMULA SOLID GEOMETRY ** my dear students SMK KUSEL, hopefully you can do the best for PMR 2013.. **credit to all teachers in Selangor

Bila Hati Gelisah

Image
Setiap kali ditimpa musibah
ku mengeluh risau bertambah gelisah
hingga terlupa pada-Mu Allah
tempat kembali segala masalah

Kurniakanlah kepadaku ketabahan
singkapkanku hikmah segala ketentuan
Moga sinar-Mu berikanku pedoman
Hanya pada-Mu segala ketetapan 

Tuhan walau taubat sering kumungkir
Namun pengampunan-Mu tak pernah bertepi
Bila selangkah kurapat pada-Mu
Seribu langkah Kau rapat padaku





kepada Fathul,
jangan sesekali mudah merasa diri ini sunyi
kerana Dia masih ada untuk kita
jangan sesekali mudah merasa diri ini tidak berguna
sedangkan ibu bapa masih lagi memerlukan kita
* la tahzan

Laptop Best 2012 (until Feb 2013)

Image
Teringin nak laptop power2..cantik dan ada perisian yang hebat2..
hanya mampu survey dari internet..
Hanya untuk suka-suka...
Jom tengok laptop yang antara best kat Malaysia ni...
Harga of coz best jugak


1. HP Pavilion DM4X Spesifikasi: Design: ·Screen Resolution: 1366 x 768 ·Screen Size: 14 in Performance:
·Processor: Intel Core i5-2410M ·Processor Speed: 2.3 GHz ·Video Card: Intel HD Graphics 3000 ·Audio: Integrated ·Operating System: Windows 7 Home Premium Feature:
·Wifi ·Webcam ·Memory Card Reader ·Built-in Mic ·Bluetooth Memory/HDD:
·Memory RAM: 6 GB ·Hard Drive: 640 GB Battery/Warranty:
·Battery: 7 Hours ·Warranty: 1 Year 2.Dell XPS 15z