Aku rasa..

Jemari tetibe laju
Bila aku rasa rakan datang dan pergi
Datang bila rasa mahu 
Pergi bila rasa mahu jua
Aku tetap dengan kata
Bukan rakan tak penting
Cuma aku akan bawa diri aku sendiri
Cari diri sendiri
Bukan perlihat kelemahan diri
ok..fine..
engkau yang cakap...aku lepas..
via FJ  i know what's life i am

bila aku kata "aku tak suka konfrontasi",
percayalah--
aku sedang menyelamatkan engkau dari aku.

kebinatangan dalam diri ini akan keluar,
bila berada di saat genting.

percayalah--
di konfrontasi--
aku lebih bisa dari jengking

akan aku lupe kenangan 
kenangan pertemuan kita
kerna engkau yang buat aku rasa macam tu
tapi akan ku ingat kenangan pengakhiran engkau buat kat aku

DAN..
tika sunyi malam diperkosa dunia bising,
anak itu terasing.

lalu dibina kaabahnya sendiri di celahan gelap selimut dan tilamnya,
dia bahagia.

namun hatinya terlalu indah untuk disembunyikan,
maka terpancar.

dan mereka yang lain jadi iri dan tak tegar,
terus tak dibiar.

mereka siatkan setiap perca senyumnya hingga terkoyak-koyakkan

_ tetibe rasa moody_

Comments

  1. Life ini seperti roda. Kadang kala dbawah n kadanh kala di atas. Tapi satu jer kene ingat . Pabila di bawah itu yg bengajar kita untuk untuk berusaha diatas. Tampa usaha. Roda Itu sentiasa ada dibawah.

    ReplyDelete
  2. btol...btol..btoll......

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA