Aku Yang Kuat Berangan

Banyak perkara yang buat aku gembira
Selain dari cari kerja untuk buat diri ni ada kerja
Komik buat aku gembira
Sebab komik ni bukan hanya sebagai komik
Bukan hanya sekadar membazirkan duit RM7.50 
Bukan hanya sekadar buat koleksi
Bagi aku komik bagi aku renungan dan panduan
Bukan percaya pada imaginasi
Cuma kadang-kadang kata ilusi itu beri seribu imaginasi
Contohnya buku BULI.. buat aku merenung kenapa aku kena buli dulu
Kenapa lah buku BULI ni tak keluar time aku sekolah dulu..
Contoh nya lagi..buku BUAH..
Buat aku merenung kenapa lah banyak cerita tentang buah dan kehidupan
Pasal cinta lagi lah banyak..bukan semua tu betull..semua imaginasi
Komik dan kehidupan adalah perkara berbeza
Yang sama nya situasi nya
Sampai mak aku tanya
" Kenapa kat rak tu banyak komik dari buku belajar ??? "
Aku jawab dengan sopan nya
" Buku belajar dalam kotak..kalo letak kat rak nanti berdebu..koyak lah budak2 main "
Haha..alasan betol..padahal malas nk bukak buku belajar..











 permulaan cerita..

ade yang buat aku menangis..


 ada yang buat aku teringat..


Buat aku terfikir yang aku ni sentiasa sendirian..


 remaja yang sentiasa mencari diri nya...sendiri..

 komik yang paling aku suke..sweet..

 comel..sengeh bila tgok cover buku ni..aku yang xpndai makan ais krim..mesti kena hidung..


  adik aku cakap..aku ni suke membazir..yeke ??? aku susun ikut orang

 kalo kumpul duit ni..boleh beli 1 bijik hanset x???

 kalo buat alas tidow pon ok..susun elok2


 terima kasih wahai pembekal komik ku..


 

 Pak Cik Kaki Panjang...ohohohoho..so sweet




Cite BUAH...yang buat aku lame noe nk fikir..
Banyak tol pasal buah
" sambil tutup muka malu..malu aku baca buku ni "

* orang suke kumpul setem
aku suke kumpul buku
* orang suke baca novel 500 m/s
aku suke baca komik >< 150 m/s
* orang suke cerita cinta dunia
aku suke cerita cinta ilusi
- yang terbaik...gembira untuk diri sendiri -




Comments

  1. Bg saya, apa yg tertulis dalam buku komik, lagu, cerita, semua nya.mengajar kita erti.kehidupan yg sebenar. Nk.lahi.lanjut. Tunggu kemunculan n3 dalqm blog sayer.hehheheee

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA