Sebuah Mimpi

Sebentar tadi terjadi sebuah mimpi..
Sedang aku rancak berbual mesra bersama hati..
Kau muncul tiba-tiba bersama linang di pipi..
Dari kejauhan ku memandang penuh tanya..
Apa terjadi pada jiwa adinda
Sehingga longlai melangkah bersama tangis yang berjela
Aku berdiri menanti..Sehingga kau tiba di sisi
Digenggammu tererat sebuah janji
Namun dicelahan jemari itu ku sambut penuh curiga
Ku lihat ada sesuatu yang menukar tanya kepada jawapan luka
Ya..Sedih ku agak mengapa
Ku raut wajah mu penuh sakti
Ku pilis air mata jauh dari sangsi
Ku pujuk manja saat peluk itu kau hampar
Ku belai sedia tika henjut esak menggerutu di jemala menebar
Kemudian kau teriak akan mengapa
Dan aku pun mula berceritera
Tentang al kisah yang panjang
Tentang senandung yang hilang
Perlahan kau diam suram
Perlahan lelah durjamu tenggelam
Akan tiba satu saat
Bila sabar diperah bersama keringat
Terbalas dalam waktu yang kamu tak pernah duga
Walau dalam tidur
Walau dalam jaga
Percayalah
Menangis lah..kerna kita manusia

" aku sekadar menzahirkan apa yang terlahir..
   aku yakin dengan hati, atma dan jiwa aku " 
" jaga hati dik..along dah pesan hari tu kan"
0620~06012013

Comments

  1. ..uuuuuuuu poyooooo.......hahahhahhahahhahahha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA