Sentiasa Beringat


Alhamdulillah
Tahun 2012 berakhir dengan 1001 kenangan
Beribu pengajaran
Setiap perkara lama mungkin sentiasa datang
Setiap perkara baik sentiasa datang dengan cabaran
Kata seorang teman
" Nak berubah..jangan kata AKU CUBA "
" kata lah ..AKU BUAT "


Bila fizikal kita direndahkan
Bila fizikal kita diremeh temehkan
Bila emosi kadang dikecamukan
Kadang jua kita resah mencari konklusi
Kadang kita sakit memeritkan diri
Kadang kita sakitkan diri mencari sendiri
Sedang aku mencari jawapan
" Nad...engkau cantik kerana perilaku ko "
" Kerna itu aku kagum dengan diri ko "
Ok..aku dah jumpa jawapan


Aku sering mencari kerja 
Aku sering mencari sibuk
Aku sering melangkah tertawa sendiri
Tanpa sedar perlihat segala kelemahan ku
Tanpa aku sedar aku mencari kegembiraan dalam kesempitan
Tanpa aku sedar aku menangis dalam gembira
Akhirnya..aku kalah
Tak mampu menyorok diri yang kelam


Kata AAM
" Sayangi diri mu..jangan lah menzalimi diri mu "
" Carilah ruang untuk diri sendiri "
Pesanan bagi aku seorang yang pelupa


Aku pernah gagal
Aku pernah merasa perit
Aku pernah sakit
Aku pernah direndahkan
TETAPI
aku mahu kuat
kerana aku yakin 
aku mampu


dan...sekarang..
aku sedang mencari konklusi 
terhadap apa masalah pada diri sendiri ini
aku memaafkan diriku
aku memaafkan orang lain
aku terima qada' dan qadar
aku tawakal
diharap Allah beri aku konklusi terhadap diri yang kini tiada seri


- 1531/020113 -

Comments

  1. Setiap masalah ada penyelesaian kerana lumrah manusia, insan yg sepurna di dunia ini WAJIB ada masalah.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA