Students Story

Bapakku pulang dari hutan,
Bapakku beli 1 rotan,
Anaknya nakal macam setan,
Bapakku rotan sampai pengsan..

* even anak murid nakal tahap dewa pon, senyum lah sebab tu lah yang ajar kita erti tugas

BERAK dan BREAK ialah satu maksud yang sama sebab dua-dua maksud ialah melepaskan .So??
* anak murid ni suke bercerita hal cinta mereka..jangan dimarah..cuma sedarkan mereka..
  fikiran mereka tak sama dengan zaman kita dulu.

Jawab exam Math → Tak tahu nak jawab → Letak number phone Cikgu Math → Tulis, " Sila call number ni kalau nak tahu jawapannya " xD
* yang ni aku suka...becoz i'm math teacher...

UPSR is nothing. PMR is something. SPM is everything
* jangan duk tengking budak kalau mereka tak dak mood nak belajar..sebab itu lah tugas kita untuk buat mereka gembira untuk datang ke sekolah.

Pakai bb ➜ Pakai iphone ➜Pakai experia ➜ Pakai galaxy ➜Whoaa canggihnyaa ➜ Tapi hantar text "hi,please call meback" ➜ Jeruk petai betul !
 * budak-budak zaman sekarang memang canggih dari cikgu..cikgu pakai henset balik anjing, hidup lagi...

Bila tak pakai kasut dipanggil "kaki ayam". Bila tulisan buruk orang panggil "cakar ayam". Apa salah ayam ?? ayam sedap tau ! Hahaha
* cakar ayam biasa lah tu...kadang-kadang form 3 pon tulisan macam carca marba lagi.

Masuk tandas → ternampak wanita → Fobia → keluar semula →Tengok papan tanda "Men" → Cilaka , itu pondan rupanya *cedih*
* kat sekolah pon ramai yang keliru dengan jantina masing2...so...apa peranan kita? renung-renungkan..

Topup RM5→Kena tarik SOS→"Reply''→Kau miskin ke ambil credit orang?→send→"Maxis reply"→"Dah pinjam credit aku nak banyak bunyi"→*Cedih" :3
* demi CINTA, aku sanggup pinjam kredit...dah habis ADVANCE? mak nak rm5...*banyak cantik*

Ditangkap berkhalwat --> Jais tanya kenapa buat benda ni --> Pasangan serentak berkata --> "Hak main Hak kami" --> kena sebat.
* kenangan dengan beberapa orang students(not in my school)...at last, bgtaw..." cikgu..saya dan break dengan dia..dia dah ade perempuan lain " 
* macam dalam cerita melayu muda mudi plak*

Nak keluar → Mak tak bg → Cakap dgn mak "Hak bermain hak kami" → Mak lempang → Mak cakap "Lempang dgn mak takkan terpisah, Kami Buddyz"
* aku xpernah larang students aku nak bermain..cuma aku pesan..
" kalau setiap petang merempit..besar nanti, kalau belajar xtinggi..jadi MEKANIK yer "
" kalau setiap hari lari dari cikgu disiplin...at least biar lah berlari sampai dapat pingat emas "
" kalau setiap hari tulis surat cinta kat pakwe...biarlah besar nanti ada novel buat untung "

Atuk: *Tersengih* Nenek: Awk tu dah knapa? Atuk: Saya ni comel. Nenek: Buang tebiat ke? Atuk: Saya mcm baby, takde gigi. Nenek: *Tampar*
* hahhaha...budak yang buat lawak ni rajin tapi banyak kali tak datang sekolah...ermm

>> i really miss my students..diorang byk buat aku gelak dan menangis...
>> tak nak belajar, tak pe..cikgu xpaksa..at least dtg ke sekolah dan dengar cakap cikgu..
>> cukup buat cikgu bahagia..

ni adalah some of my students suka cakap dan buat lawak bila saya ckap...
" ok..sekarang kita rehat 3 minit..sesiapa nak bercakap, silakan.."
  adalah budak-budak lelaki datang kat meja saya, bersembang..
i love to jot down what they love to tell to me...include about gf/bf...and also family matter

Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA