Ketenangan Yang Hakiki

Subhanaallah..tenang bila diri aku yang sedih dan tak tenang ni dilembutkan hati dengan ingatanku pada Mu
Bila difikir akan permintaan..semua orang ada permintaan...ada hak untuk meminta..
Tapi, bila difikir..hanya merujuk pada diri ku..kerana aku tidak menilai orang lain sama dengan diri ku..
Aku memang boleh meminta tapi mungkin pepatah
" ukur baju dibadan sendiri " itu tepat pada diri ku
Menginginkan kebahagian bukan selalu dapat
Menginginkan kebebasan bukan selalu adil
Menginginkan orang yang baik bukan selalu layak
Maka, aku simpulkan..bahawa..
Aku hanya perlu berdoa pada Allah supaya ditentukan perkara yang terbaik untuk ku
Aku perlu berusaha untuk jadi yang terbaik..
Supaya suatu hari nanti ketika aku jatuh, aku mampu tersenyum kerana aku sudah buat yang terbaik
Semoga kesabaran dan ketenangan ni kekal dalam roh ku supaya aku sentiasa ada untuk dia dan Mu
Amin




Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA