Cakap tak serupa bikin

Assalamualaikum..
Semua orang duk post pasal PRU-13..
Aku tak dak mood nak cakap pasal PRU ni
Aku pon xdapat nak mengundi..<some problem occured>
Cuma nak luahkan pasal Cakap Tak Serupa Bikin

SITUASI 1
Si A : Aku naik bas kol 4 tadi dengan sesak ramai-ramai orang
Pendengar : Bukan ko naik bas kol3 ker sekali dengan si B ?
Si A : Betol lah aku cakap...naik bas kol3...
Pendengar : Tadi ko cakap naik bas kol4...
Si A : Korang ni selalu dengar lain...( sambil buat muka dan merajuk )
< errrrr,..salah kami ker yang dengar benda betol >

SITUASI 2
Pensyarah : Anda mesti buat macam ni macam ni...bla bla..
Abu : Kan aku dah cakap..hari tu ko cakap xperlu buat bla bla bla tu,,
Kamil : Sejak bila plak aku cakap xpayah buat bla bla bla tu...
Abu : Ade r ko cakap hari tu time aku nak buat bla bla bla ni...
Kamil : Mane ade..ko ni selalu salah dengar
Abu : < aku jugak yang kena ..sabor je lah >

* teringat kat zaman matrik yang banyak bagi kesan positif dan negatif kat hati aku
* i miss my PENJARA...< dinding batu konkrit >

ok..bai...apepontakboleh

Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA