Posts

Showing posts from September, 2013

Kisah Gadis Dobi 1

Image
Assalamualaikum...
1st day keje kat dobi berdekatan dengan kampus lama ku..
Ringkasan nya sahaja ape yang buat aku terkejut dan tersenyum

1) Wahai lelaki..kenapa lah engkau hantar jugak spender ke dobi ??
Aku begitu terharu dengan apa yang aku pegang pada hari ini..tanggal 13 September 2013, aku melihat pelbagai jenis dan corak sampingan di pakaian lelaki itu...< dah lah kena tagging tulis nama..erghhhh >

2)Wahai wanita, gadis, perempuan atau sekutu dengan nya... kenapa lah engkau hantar jugak spender dan bra mu ker dobi ???
Adakah susah untuk basuh pakaian sekecil itu... < sambil angkat pakaian tersebut guna hujung jari setengah inci..if ade yg bau hapak aku libas dengan pen yang ku catat untuk tagging > 

ok...kenangan hari ini..ku tunggu hari kedua aku keje plak..sekian...
gadis dobi yang baru belajar...

aku pitam hari 1st.. sebab xsempat nak makan + bau hapak dan kepam sekian...

Pesanan Adik Buaya 1

Mengharap kasih berpanjangan  Mengharap cinta mendatangkan bahagia Mengharap semuanya indah belaka Tapi bila ia digugati Baru kita sedar sesuatu Kasih sayang..Cinta..Bahagia..Setia.. Ia mampu berubah Walau dilimpahi dengan janji Tapi kasih sayang..Cinta..Bahagia..Setia Dia kepada kita Tak pernah berubah
-170913 0111pm-

Sang bulan tak mampu berbicara
Sang Bayu tak mampu bercerita
Sang pelangi tak mampu hadir setiap hari
Moga dirimu dilindungi
Dan dikasihi selalu

-170913 1136pm-

fi hifzillah
Amin..semoga semua sahabat dan keluarga mendapat rahmat Nya

Kita Semua Serupa

~Setiap org mempunyai cita-cita masing2,begitu juga dengan saya..!!
~Setiap org ada masalah tersendiri, begitu juga dengan saya..!!
~Setiap org ada orang yang tersayang, begitu juga dengan saya..!!
~Setiap org akan meninggalkan org yang tersayang, begitu juga dengan saya..!!
~Setiap org akan mati itu pasti, begitu juga saya yang akan mati suatu hari nanti, hidup ini sementara...
''I DON'T BELONG HERE''

kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai..
kalau takut ditinggalkan ? so..prepare awal2 jangan terlalu mencintai seseorang..

ingat 1, kita tetap ada Dia

Kenapa Allah Ciptakan Neraka

~ Kenape ALLAH Ciptakan Neraka

Ini kisah benar.. Kisah seorang gadis Meayu, beragama Islam, tapi cetek pengetahuan tentang agama. 

Ceritanya begini, di sebuah negeri yang melaksanakan dasar 'Membangun Bersama Islam', kerap kali pihak berkuasa tempatan menjalankan pemeriksaan mengejut di premis-premis perniagaan dan kompleks beli-belah, untuk memastikan para pekerja di premis berkenaan menutup aurat. 

Saya tidak pasti berapa jumlah denda yang dikenakan sekiranya didapati melakukan kesalahan, tapi selalunya mereka akan diberi amaran bagi kesalahan pertama, dan didenda jika didapati masih enggan mematuhi garis panduan yang ditetapkan. 

Lazimnya dalam setiap operasi sebegini, seorang ustaz ditugaskan bersama dengan para pegawai pihak berkuasa tempatan. 

Tugasnya adalah untuk menyampaikan nasihat secara berhemah, kerana hukuman dan denda semata-mata tidak mampu memberi kesan yang mendalam.

Dalam satu insiden, ketika operasi yang dijalankan sekitar 2005, seorang gadis yang bekerja di sala…

Jangan Tension.. Jangan Nangis

Image
aku tension..aku nak nangis.. lepas solat, mari kita bersenam.. tarik nafas.....


ni ala taichi sikit la...
sebagai intro dan warming up..


tiru la macam ni...
untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa.. aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..


gerak ke kiri kemudian ke kanan


ikut je ler... jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi..
ni untuk hilang mengantuk..


dah tu buat gerakan tangan dan badan...
buat macam happy aje..


kemudian goyang2 kaki dan badan sikit...

* hehhe... done... hati manyak senyum, bunga-bunga..
* tak mo nangis-nangis... nanti angah cakap..si buruk rupa
* senyum.. then, dah penat bersenam..tidur...
nite B)

Dugaan Yang Sentiasa Ada

Kadangkala Allah hilangkan mentari....
Kemudian Dia datangkan guruh.. Puas kita menangis.. Mencari mentari kita.. Rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah.. Sabarlah duhai insan.. Ada kemanisan di sebalik kepahitantatkala kesempitan wang, aku memohon supaya Engkau kuatkan aku untuk gagah hanya dengan bekalan makanan yang ada *
Alangkah indahnya kalau dapat kita fahami bahawa setiap inci ujian yang kita alami adalah sentuhan kasih sayang daripada Allah.. Tidak pernah sekalipun ujian datang untuk menjauhkan hamba daripada Tuannya, bahkan untuk menjadikan manusia ingat dan dekat kepada Pencipta *  cemburu dengan bahagia di mata.. menumpang kasih hanya pada manusia.. tanpa ku sedar aku ada Dia yang sentiasa ada bersama.. akan ku cuba sendiri membawa diri tanpa bantuan sesiapa meskipun tidak berdaya hanya mampu berserah pada Nya *
Allah won't give you more than you can bear.  He might let you bend, but  He won't let you break.  * tangisan pada kalam Mu buat aku sedar aku ada K…

Solat Rawatib

Solat Rawatib ialah solat sunat yang dikerjakan sebelum atau sesudah solat fardhu.
Ada 2 jenis solat rawatib iaitu -->
* Qabliyah - dikerjakan sebelum solat fardhu
* Ba'diyah - dikerjakan selepas solat fardhu

Waktu-waktu solat Rawatib ialah (menurut buku Dr. Mohd Puzhi Bin Usop )
* 2 raakat sebelum solat Subuh ( Qabliyah )
* 2 rakaat sebelum solat Zohor ( Qabliyah ) dan 4 rakaat selepas Zohor ( Ba'diyah )
--> Ba'diyah dan Qabliyah Zohor boleh 4 rakaat, tetapi caranya harus 2 rakaat salam
* 2 rakaat atau 4 rakaat sebelum solat Asar ( Qabliyah )
* 2 rakaat selepas solat Maghrib ( Ba'diyah )
* 2 rakaat sebelum dan sesudah solat Isyak  ( Qabliyah dan Ba'diyah )

solat sunat dilakukan untuk menutup kekurangan dalam mengerjakan solat-solat fardhu
-akucubamenampallubangpahalakudenganbelajarsolatsunat-

Dalam hidup ini kita akan berjalan atau berlari.. Mengapa kita melakukannya..
Untuk mendapatkan sesuatu  & Untuk meninggalkan sesuatu

I hope I'm not alone

Image
Another day has gone
I'm still all alone
How could this be
You're not here with me
You never said goodbye
Someone tell me why
Did you have to go
And leave my world so cold

Everyday I sit and ask myself
How did love slip away
Something whispers in my ear and says
That you are not alone
I am here with you
Though you're far away
I am here to stay

But you are not alone
I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart
But you are not alone

'Lone, 'lone
Why, 'lone

Just the other night
I thought I heard you cry
Asking me to come
And hold you in my arms
I can hear your prayers
Your burdens I will bear
But first I need your hand
Then forever can begin

Everyday I sit and ask myself
How did love slip away
Something whispers in my ear and says
That you are not alone
I am here with you
Though you're far away
I am here to stay

you are not alone
I am here with you
Though we're far apart
You're always in my heart
you are not alone

Whisper three words and I'll come runnin'

Hari Jubah Aku

Image
Alhamdulillah... selamat bergraduasi sebagai pelajar Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (Matematik) dengan Kepujian. Terima kasih sangat2 kepada mak, ayah, angah dan adik serta azrul sekeluarga kerana ada bersama melihat aku di pentas.. * even ada yg tengok kat internet je *
Aku sebak bila pegang ijazah..itu impian ayah ku.. tetapi maafkan na sebab tak mampu menyara dan memberi duit kepada keluarga lagi... * segalanya ku simpan di hati * seribu cerita yang tak terkeluar oleh kata-kata.

nad and fariza 2009-2013
nad and azrul 2011-2013
my family and i -till jannah-
nad and sue -besties-
mat poyo konon dah konvo
till jannah..amin
2009-2013 together
yahoo...i'm done..u?
ku iringi doaku untuk semua yang membantu ku dari ku kecil hingga kini -aminnn-

From Adik Buaya

Image
"Dikala diri diuji
Jgn engkau bersedih
kerana SI DIA selalu bersama kita

Wahai sang rembulan
Temanilah dirinya
Dikala dri diuji...Tak termampu ditanggungi

YA Allah..Ya Tuhanku..
Engkau yg Mha Agung
Tiada yg ak smbh mlainkan driMU

Ya Allah.. Ya Tuhanku...
berilah diriinya kekuatan
Menemph pellbagai dugaanMU

Selamat... Hari lahir
Buatmu Kak Nadzirah
moga hidupmu selalu dberkati...

Tidurlah kak ku syg..
jgnlah brasa bimbang..
krna tiap ujian..
menguatkan diri.. kita...

Your song...
From: Buaya.. haahhahaha" on your timeline.

* Thanks to my adik buaya...noti...nama buaya coz tragedi kartun buaya time bp award yg dibawa tidur time jurultih bagi ceramah..
padan muke..btw, tenkiu for anything... :P


sorry adik...dh terupload gambar comel ni..hahha
* moral of the story...don't sleep behind me in front of VIP *