Dugaan Yang Sentiasa Ada

Kadangkala Allah hilangkan mentari....
Kemudian Dia datangkan guruh..
Puas kita menangis..
Mencari mentari kita..
Rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah..
Sabarlah duhai insan..
Ada kemanisan di sebalik kepahitan
tatkala kesempitan wang, aku memohon supaya Engkau kuatkan aku untuk gagah hanya dengan bekalan makanan yang ada *

Alangkah indahnya kalau dapat kita fahami bahawa setiap inci ujian yang kita alami adalah sentuhan kasih sayang daripada Allah..
Tidak pernah sekalipun ujian datang untuk menjauhkan hamba daripada Tuannya, bahkan untuk menjadikan manusia ingat dan dekat kepada Pencipta
*  cemburu dengan bahagia di mata.. menumpang kasih hanya pada manusia.. tanpa ku sedar aku ada Dia yang sentiasa ada bersama.. akan ku cuba sendiri membawa diri tanpa bantuan sesiapa meskipun tidak berdaya hanya mampu berserah pada Nya *

Allah won't give you more than you can bear. 
He might let you bend, but 
He won't let you break. 
* tangisan pada kalam Mu buat aku sedar aku ada Kamu yang buat aku kuat selalu.
Jangan dipandang perkara yang menyedihkan. Jangan diingat perkara yang mengharukan. Tatkala ini, aku perlu pandang diriku dan berkata " aku masih ada Allah sentiasa di sisi ".. Tuhan, aku tak mampu menahan tangisan *

Aku tidak dapat senang sekarang. Aku tidak pula dapat bahagia sekarang. Aku tidak juga dapat merasa apa yang aku mahu makan sekarang. Aku tidak dapat berpaling daripada melihat kesenangan orang. Tapi aku pegang pada satu, di depan ku masih banyak ruang untuk aku peroleh lebih daripada itu. 


Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA