i am a SCOUT

I AM A SCOUT
 habis besar font guna nak bagitaw nye aku ni SCOUT
scout ---> pengakap
kate jurulatih aku, "kite nk sekaut"
hahah

aku bangga jadi pengakap
----------------fullstopnakmention---------------

why i choose scout as my path to know myself ??


 
 kat upsi, kelana nak buat program semua tanggung sendiri...upsi punyer pentadbiran level DATIN MELAYU....pernah merasa kena maki, marah, tuduh..pergh!!!! bila datin dalam tapuk pentadbiran..macam2 jadi..bila piramid telah jadi terbalik, ramai orang atasan daripada kuli yang mendengar
 dengan pengakap aku femes!!! bukan aku nk femes tu...tapi femes tak diminta...
"nad yang mane??" "nad yang pengakap tu "
errrrr...label aku dengan itu  pon boleh!
" nad ni setiap weekend xde, ko ni kos pengakap erk "
adakah sebab aku selalu pakai baju pengakap ??
" nad ni xdak assgment ke? setiap hari g pusat ko untuk pengakap ?"
suke hati aku ler..bukan aku mintak duit ko pon...
----------------dan bla bla bla------------------
 belajar kenal diri sendiri dan kenal kerjasam dengan orang lain..yang penting kenal hati orang..
oh yeh!!! aku seorang yang penyabar dan pemarah
 yang paling penting aku belajar adalah tanggungjawab...
Lillahi..aku sangat takut dengan amanah dan tanggungjawab,,sebab tu aku selalu ingat ayat ni...
sekecil-kecil perkara di dunia dan boleh jadi sebesar-besar perkara di akhirat adalah TANGGUNGJAWAB
 INGAT !!!
TANGGUNGJAWAB!!!

Tapi pelik bila orang cemburu dengan diri aku
Kenapa nak jeles bila aku rapat dengan orang ?
Kenapa nak jeles dan kutuk aku bila aku mudah mesra dengan orang ??
ok...untuk ORANG TU....
Aku balik kampong dan jauh SIKIT jerr daripada budak kelab..
So that, ORANG TU tak cemburu dah dengan aku..

<<<<MOHON TERASA>>>

-----------------tamat-------------
jom tidow

Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA