KISAH GADIS BAKERI - SENYUM DI BIBIR, MENANGIS DI HATI

RETYPE FROM DAIRY CEBISAN KERTAS
Alhamdulillah dah 3 bulan kerja kat MCB...
Sorry to say...
Dalam hati ku menangis dan kuat untuk orang lain.
Senyum di bibir, Menangis di hati 

Kenapa hati berat untuk memberitahu perkara kebenaran?
Kenapa hati berat untuk menentang kesalahan ?
Kenapa hati berat untuk berkata tidak atas arahan itu ?
MUNGKIN
Sebab aku terlalu hormat DIA
Sebab aku terlalu takut DIA terasa
Sebab aku terlalu pentingkan DIA daripada yang lain

Kesimpulan pengalaman bekerja di MCB
 Jangan dilihat perkara di luar untuk menjangkakan perkara di dalam
 Jangan terlalu menghormati orang lain sehingga diri sendiri lupa untuk hormati diri sendiri
 Manis kek tidak dapat dilihat daripada luaran dan hiasan, tapi asasnya biarlah tahu apa di dalam nya
 Jangan percaya pada satu ayat yang keluar daripada mulut yang tidak tahu asal usul nya

Jam6.40 masih tidak bersolat  Asar ----> INI SALAH AKU
sebab terlalu nak jaga hati bos dan takut bos pikir negatif
--------------------------------aku tidak pernah simpan dalam hati------------------------
perkara yang aku paling sedih bila diri ini diburuk sangka kerana mulut-mulut yang tidak tahu asas masalah dan perkara sebenar..
tak pe..Allah Maha Mengetahui ...
semoga perniagaan itu makin berkembang dan Allah tunjukkan apa yang sebenarnya berlaku..
Assalamualaikum...

SAYA RINDU MCB SANGAT-SANGAT
SAYA RINDU ROTI SUNFLOWER LADA HITAM
ermmmmm :( :(

nothing to say 
dulu dan sekarang bukan seperti yang diimpikan
sekian







Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA