PIJ'14 - KAMI BOSAN


alhamdulillah....dah hampir sebulan aku dan aina berada di teluk batik.
betol kata orang tua berpesan...
 " kalau betol lah niat kamu.....maka baik lah perkara nya"
semoga dengan apa yang aku niatkan kenapa dan mengapa aku di sini....
aku harap keluarga ku dan sesiapa yang mengenaliku faham kenapa aku berada di sini.
bukan kerana KETAKSUBAN suka akan pengakap...
bukan kerana KEINGINAN berjauhan dari keluarga..
bukan kerana KEGHAIRAHAN  berdekatan dengan si dia..
cuma kerana aku ingin mengenal dan belajar banyak benda..
biarlah rahsia...

"buat perkara yang kita suka, perkara akan jadi lebih senang dan kita gembira"
"reaksi muka menggambarkan segalanya"

hence....

nad... remind yourself...
 jaga diri sendiri dan rakan di mana-mana berada
 ingat mak ayah kat rumah yang beri sepenuh kepercayaan di kejauhan
 jaga maruah diri dan rakan tak kira perbuatan, percakapan mahu pun perasaan
 jaga solat... sesibuk mana pon, lewat atau awal, pastikan tidak terlepas waktu nya. 
banyak sebenarnya pesanan mak ayah abang akak sanak saudara ni...tapi yang pasti ingat yang utama 




minggu pertama yang bosan..
maka, kerja nya selfie dengan laptop..
hobi betol..hahha
with my new partner
jangan marah ye aina...
kak long kawasan mmg agak lasak..haha
bye!



Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA