Sukarelawan JPM ke Kelantan

Alhamdulillah
masih diberi kekuatan untuk terus hidup di bumi Allah
diberi peluang untuk bersama-sama dengan Persekutuan Pengakap Malaysia
dibawah Jabatan Perdana Menteri (JPM) 
Misi Bantuan Pasca Banjir Fasa 1 ke Kelantan
----
Sayu hati yang sememangnya hati aku jenis tisu ni
Sebak sangat2 bile melihat kemusnahan duniawi yang manusia bina lenyap
Yang tinggal hanya kesan2 yang membuat jiwa manusia tidak mampu bertahan 
Allah menduga manusia dengan rezeki 
Allah menduga manusa dengan malapetaka
Allah menduga manusia dengan kemewahan
Allah menduga manusa dengan kemusnahan
Allah mampu menduga manusia dengan pelbagai cara
Allah Maha Besar
Mungkin tempat aku tidak seteruk apa yang aku pandang di Kelantan
Mungki kehidupan aku jauh lebih baik daripada apa yang aku rasa di Kelantan
tetapi itu lah dinamakan takdir
insan yang lebih perlu membantu insan yang kurang
tidak mampu membantu menghulurkan wang yang banyak
bantulah dengan memberikan kudrat muda yang Allah bagi
bantulah dengan memberikan semangat yang Allah titipkan dari hari ke hari 
Alhamdulillah...walaupun banyak kekangan untuk aku buat kebaikan
Alhamdulillah...segala perkara dibalas dengan adil dan kebaikan itu milik Allah
*aku dapat berita posting ke Sarawak semasa aku berada di Kelantan*
*itu namanya Allah Maha Adil kepada semua umatnya*

 
scout team - we come from SELANGOR
 
perjalanan 15 jam daripada Putrajaya ke Kota Bharu , Kelantan
 



SMK TENDONG...
sebuah sekolah di daerah mana dah...lupa...
air di paras dada aku...(ikut ketinggian aku lah)




* disini berlakunya : viral di tweeter kerana hati manusia sentiasa mencari kesalahan orang lain

* beringatlah manusia : tidak semua apa yang kita pandang adalah benar dan tidak semua yang kita tahu adalah hakikat
   
   

  

  
  
 
  



    


done khidmat di sekolah, klinik kesihatan, dan beberapa tempat yang tidak perlu dinyatakan

* gambar tidak banyak untuk diupload kerana sikap manusia *
sikap manusia bila pandang yang lain buat kebaikan tetapi ada sedikit kesilapan 
akan pandang keburukan lagi daripada kebaikan
tetapi...
biarlah kerana manusia sentiasa ada keinginan untuk meletakkan fakta dan auta
keyboard warrior is everywhere
yang penting
ikhlaskan hati
InshaAllah akan dipermudah segala urusan

---end story--
story sukarelawan JPM/PPM ---> closed for 2014
begin life as a teacher in year of 2015
jom naik belon ke sarawak
Bismillahirrahmanirrahim

Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA