Information and Communication Technology Literacy for Secondary School (ICTL)

Alhamdulillah...
selesai kelas ICTL untuk hari ini
terfikir apa cara untuk memberi ruang kepada pelajar untuk bersosial secara baik...(giteww)
Sekurang-kurangnya aku boleh pantau kerja mereka daripada blog mereka.
maka, tugasan mereka adalah :
1. buat gmail
2. buat blog
3. post tugasan
kesimpulannya, miss nadzirah tak pening kepala lagi nak scan pendrive sebab setiap PC kt makmal komputer adalah agen pembiak virus terbaik...errrrrgh!

Tugasan yang perlu dipost kat dalam dashboard pelajar Uolss ialah apa yang dipelajari dalam kelas. contohnya :
1. Microsoft Word
2. Microsoft Powerpoint
3. Microsoft Excel
4. Microsoft Access
5. Microsoft Publisher
etc.

yang penting pelajar belajar copy dan paste
pelajar dapat tahu cara search maklumat 
kemahiran mencari maklumat dan nilai inkuiri tu...
(macam pelajar aku ni baik sangat je)
padahal search bende lain
takpe...asalkan kerja aku siap
asalkan tugas aku untuk mengajar tu terlaksana

Dibawah adalah link-link daripada slideshare berkenaan Modul-modul yang digunakan dalam PdP ICTL
---sekian perkongsian daripada cikgu ictl yang MASIH belajar---
not my major or minor 
SILA TEKAN UNTUK LIHAT..


----aku hanya guru baharu---
yang masih belajar banyak benda baru
--fullstop--



Comments

Popular posts from this blog

Skim Pengakap Muda

BUKU LOG PENGAKAP KELANA